סגור
משרדי הוצאת הספרים סיימון אנד שוסטר ניו יורק 7.8.23
משרדי סיימון אנד שוסטר בניו יורק (צילום: EPA/SARAH YENESEL)

פרמאונט מוכרת את הוצאת הספרים סיימון אנד שוסטר ב-1.6 מיליארד דולר

קרן הפרייבט אקוויטי KKR רוכשת את הוצאת הספרים לאחר שבפרמאונט ניסו למכור אותה במשך שלוש שנים. לאחר השלמת העסקה תהפוך ההוצאה לפרטית. ניסיון קודם למכור את ההוצאה למתחרה רנדום האוס ב-2.2 מיליארד דולר בוטל בנובמבר בעקבות התנגדות הרגולטורים וחשש לפגיעה בתחרות

פרמואנט הודיעה על מכירת הוצאת הספרים סיימון אנד שוסטר לקרן הפרייבט אקוויטי KKR עבור 1.6 מיליארד דולר במזומן.
העסקה יוצאת לדרך לאחר שבפרמאונט ניסו במשך שלוש שנים למכור את ענקית המו"ל. מנכ"ל פרמאונט בוב באקיש אמר ביום שישי כי אף שסיימון אנד שוסטר הוא "נכס פנטסטי", הוא לא מתאים לעסקי הליבה של החברה. לדבריו, ההכנסות מהמכירה ישמשו להורדת נטל החובות של החברה.
ביום שני דיווחה פרמאונט על הכנסות של 7.62 מיליארד דולר עבור שלושת החודשים עד סוף יוני, ירידה מ-7.8 מיליארד דולר עבור התקופה המקבילה אשתקד.
לאחר השלמת העסקה תהפוך הוצאת הספרית לפרטית. המנכ"ל והנשיא הנוכחי ג'ונתן קארפ ימשיך לעמוד בראשה. ב-KKR הדגישו כי ההוצאה תמשיך לפעול כחברה עצמאית. עוד הוסיפו כי ראו בעסקה הזו הזדמנות להרחיב את עסקי החברה "ברחבי מגוון מדיות ושווקים". כמו כן, ב-KKR מתכוונים להשיק תוכנית שתספק לעובדים מניות בחברה, וזאת כדי ליצור "תרבות בעלות".
בסוכנות בלומרג דיווחו כי KKR יממנו את העסקה באמצעות הלוואה מקבוצה של בנקים בהובלת ג'פריז. לפי אנשים המעורים בנושא, הבנקים יספקו הלוואת מינוף בגובה מיליארד דולר.
העסקה למכירת סיימון אנד שוסטר ל-KKR מגיעה לאחר שניסיון קודם למכור את ההוצאה לאור למתחרה רנדום האוס ב-2.2 מיליארד דולר בוטל בנובמבר בעקבות התנגדות הרגולטורים וחשש לפגיעה בתחרות בשוק.
סיימון אנד שוסטר הוקמה בארה"ב ב-1924 ומעסיקה מעל 1,600 עובדים ברחבי העולם. בין הספרים שהוצאו תחתיה נמנים "מלכוד 22" של ג'וזף הלר, הביוגרפיה של הילרי קלינטון וספרי האימה של סטיבן קינג. היא נחשבת לאחת מחמש הוצאות הספרים הגדולות בארה"ב.