סגור

וולמארט הפסיקה שימוש ברובוטים בהזמנות מקוונות

על פי הוול סטריט ג'ורנל, איסוף ההזמנות מחוץ לחנויות זינק במהלך המגפה, מה שהפך את הרובוטים למיותרים

הרובוטים הענקיים והעתידניים של וולמארט לאיסוף חבילות עשויים להיות נחלת העבר. על פי אתר “אינסיידר”, הקמעונאית הסירה רבות ממכונות אלה, שמשמשות לקוחות לאסוף הזמנות מקוונות. איסוף ההזמנות מחוץ לחנויות זינק במהלך המגפה, מה שהפך את הרובוטים למיותרים, דיווח “וול סטריט ג’ורנל”.
הרובוטים, שנישאים לגובה של כ־5.5 מטר ורוחבם 2.5 מטר, החלו לפעול בשנת 2017 בקול תרועה רמה. באותה תקופה הלקוחות היללו אותם כאופציית איסוף מהירה ויעילה יותר: הם איפשרו להם לאסוף את המצרכים מהרובוטים בחזית החנות וחסכו להם את העמידה בתור.

1 צפייה בגלריה
סניף של וולמארט ב ניו ג'רזי
סניף של וולמארט ב ניו ג'רזי
סניף של וולמארט בניו ג'רזי
(צילום: רויטרס)

השימוש ברובוטים נעשה על ידי סריקת ברקוד בקבלה המקוונת שלהם, שלאחריה הפריטים מתגלגלים על גבי מסוע. הרובוטים הושקו בתחילה בכמה חנויות, אך כעת הם נמצאים ביותר מ־1,500 חנויות.
בזמן המגפה איסוף ההזמנות מחוץ לחנויות הפך פופולרי יותר בוולמארט, איסוף שהלך וגדל ככל שיותר קונים בחרו להימנע מקניות בחנות במהלך 2020. אנליסטים מעריכים שההרגל הזה שהשתרש בקרב הצרכנים יישמר גם לאחר המגפה.
“הלקוח אותת לנו שהוא רוצה מקום איסוף אחד, והוא רוצה שזה יהיה בחוץ”, אמר דובר וולמארט ל”וול סטריט ג’ורנל”.
מנכ”ל חברת בל אנד האוול, המתקינה ומתחזקת מכונות אלה, אמר ל”ג’ורנל” כי כ־300 מהרובוטים הללו הוסרו עד כה, והופסקה פעילותם של עוד כ־1,300.
בסוף השנה שעברה הודיעה וולמארט כי היא מסירה כמה רובוטים לסריקת מלאי לאחר שהחליטה שבדיקת המלאי על ידי צוות העובדים פשוטה יותר.