סגור
סניף של נייקי ב מרילנד
סניף של נייקי במרילנד (צילום: בלומברג)

אחרי אוסטרליה וניו זילנד: פוקס רוצה להפעיל חנויות נייקי בצרפת

ריטיילורס, החברה הבת של קבוצת פוקס, מנהלת משא ומתן עם חברות שמפעילות 12 חנויות נייקי בצרפת ומעוניינת לרכוש את השליטה בהן לפי שווי של 45 מיליון יורו

חברת ריטיילורס מקבוצת פוקס פונה לצרפת, אחרי שרכשה את פעילות הזכיינים של נייקי באוסטרליה וניו זילנד ובמחוז בריטיש קולומביה שבקנדה.
ריטיילורס, החברה הבת של פוקס, מנהלת משא ומתן עם חברות שמפעילות 12 חנויות של מותג הלבשת וציוד הספורט נייקי בצרפת, לרכישת השליטה בחברות לפי שווי של 45 מיליון יורו. ריטיילורס מעריכה שתתקשר עם החברות במזכר הבנות בלתי מחייב במהלך החודש הקרוב.
בחודש שעבר הודיעה ריטיילורס כי חברה בת שלה חתמה על הסכמים מחייבים שבמסגרתם, במועד השלמת העסקה, תרכוש החברה הבת את הבעלות המלאה בקבוצת RPG האוסטרלית, המפעילה 33 חנויות נייקי באוסטרליה, שבע חנויות נייקי בניו זילנד ועוד 11 חנויות סמסונג באוסטרליה.
עם השלמת העסקה, ייכנס לתוקף הסכם בעלי מניות בין החברה הבת לבין שני בעלי המניות הנותרים בקבוצה האוסטרלית: אנדרו מקדונלד, שיקודם לתפקיד מנכ"ל החברה החדשה, ופרנק רנזי, המשמש מנכ"ל פעילות סמסונג ואחראי על הפיתוח העסקי, ושניהם יחזיקו, כ-5% וכ-2.5% ממניות החברה החדשה בהתאמה. ריטיילורס מעריכה כי תשקיע בחמש השנים הראשונות כ-55-35 מיליון דולר אוסטרלי בבינוי ושיפוץ חנויות.
בדצמבר 2023 חתמה ריטיילורס על הסכם מחייב עם חברת ניו אייג' להקמת חברה משותפת, וניו אייג' העבירה אל החברה המשותפת שש חנויות נייקי שממוקמות במחוז בריטיש קולומביה בקנדה, ששוויין הוערך בקרוב ל-3 מיליון דולר קנדי (ושטחן הכולל כ-30 אלף מ"ר) ובתמורה קיבלה 49% מהזכויות בשותפות.
ניו אייג' שילמה לריטיילורס 1.5 מיליון דולר קנדי עבור הקמת חנויות לפעילות החדשה. ריטיילורס צפויה להשקיע בשלוש השנים הבאות 10 עד 15 מיליון דולר קנדי בשיפוץ והקמה של חנויות נייקי במחוז בריטיש קולומביה.