סגור
מוצרי חלב גבינות סופרמרקט גד גבינה בולגרית
מוצרי חלב של מחלבות גד (צילום: יריב כץ)

ההתייקרויות ממשיכות: מחלבות גד תעלה מחירים בשיעור של עד 9.5% אחרי סוכות

במחלבות גד נימקו בפני הקמעונאים את ההחלטה להעלות המחירים, בשיעור כפול מעליית מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בחודש שעבר, בהתייקרות חומר הגלם, האריזה והשינוע. "בכל העשור האחרון העלינו מחירים פעם אחת בלבד, אולם כעת אין לנו ברירה"

גל ההתייקרות בשוק המזון לא עוצר. מחלבות גד תעלה מחירים אחרי סוכות בשיעור של עד 9.5%. במחלבות גד, שבבעלות קרן גרין לנטרן, בראשות ריצ'י הנטר והמייסד עזרא כהן, נימקו בפני הקמעונאים את ההחלטה להעלות מחירים, בשיעור כפול מעליית מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בחודש שעבר, בהתייקרות חומר הגלם, האריזה והשינוע.
ממחלבות גד נמסר: "עליות המחיר הדרסטיות בארץ ובעולם לא פוסחות גם על עלינו ומשפיעות במגוון תחומים: חומרי הגלם, גורמי האריזה השונים, תשומות הייצור, מחירי היבוא ובעיקר - ההתייקרויות החדות במחיר החלב הגולמי, שעלה רק בשנתיים האחרונות ב-24%". עוד הוסיפה החברה וטענה: "בכל העשור האחרון העלינו מחירים פעם אחת בלבד (בשנת 2018), אולם כעת אין לנו ברירה אלא לעדכן את המחירון כדי למזער באופן חלקי בלבד את העליות שאנו סופגים כבר תקופה ארוכה".
במסגרת המהלך יתייקרו גבינות השמנת של המחלבה ב-8%-9%, וגבינות מיוחדות כמו צ'דר, גאודה וגבינה כחולה, טופו ופסטות טריות של מותג נונה ב-9.5%.
הצעד של גד נרשם לאחר שרק מחלבת טרה של החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) העלתה את מחירי כלל מוצרי החלב מתוצרתה, הם קבלת אישור משרד האוצר לעדכן את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח. בתנובה ובשטראוס לא פעלו עד כה לשינוי מחירי מוצריהן. כעת יידרשו הקמעונאים להחליט אם לאשר את דרישת גד או להתנגד לה, כפי שעשו עם דרישת דיפלומט בחודשים האחרונים.
מיד אחרי החג צפויים לעלות מחירי מוצרי דיפלומט, שדחתה את עליית המחירים לאחרי החג, ומוצרי יוניליוור, שהודיעה בחודש שעבר על העלאת מחירי מוצריה, כשהראשון שבהם, קרמבו, התייקר כבר בתחילת החודש, והחברה מספקת אותו רק לרשתות שאישרו את העלאת המחירים כמו יוחננוף וויקטורי. שופרסל לא אישרה ולא משווקת את המוצר.