סגור

בלעדי
מגה ספורט מקפיאה את תוכניות ההנפקה

קבוצת MGS, מפעילת הרשתות מגה ספורט ו־JD וזכיינית אדידס בישראל, הבינה שתתקשה לקבל את השווי המיוחל: “מחכים לתקופה טובה יותר”

גדעון מוליוב, הבעלים של קבוצת MGS, הקפיא את התוכניות להנפקת הקבוצה בבורסה. מוליוב, שכבר החל להיערך להנפקת קבוצת הקמעונאות, החליט, לעת עתה, להמתין בשל הנפילות החדות בשוקי ההון, ולאחר שהבין כי יתקשה לקבל את השווי הראוי לקבוצת רשתות הספורט שבבעלותו.
"אנחנו מחכים לתקופה יותר טובה. כשהשוק יהיה טוב יותר, נחזור", מסר מוליוב ל"כלכליסט". "היתה בי מחשבה להנפיק, והתחלנו להיערך ולבדוק את השוק, אבל חבל עכשיו להשקיע כשאני לא יודע כמה זמן תימשך התקופה הזאת בשווקים".
על פי ההערכות, מוליוב שואף לקבל עבור MGS שווי של כמיליארד שקל. ההנפקה, שתוכננה להתקיים בחודשי הקיץ, כוללת את רשת מגה ספורט, רשת הספורט הבינלאומית JD, שאותה השיק מוליוב בישראל בשבועות האחרונים, חנות הספורט בנתב"ג והרשתות אליטל ואלוף ספורט. את ההנפקה אמורות היו להוביל חברות החיתום דיסקונט קפיטל ופועלים אי.בי.אי.
מוליוב פתח בחודש אפריל האחרון שתי חנויות של רשת הספורט הבריטית JD ומתכנן לפתוח לה עשרות סניפים נוספים. ל־JD יש כ־850 חנויות ב־19 מדינות בעולם. בנוסף, מוליוב הוא גם בעל הזיכיון למותגי ספורט רבים, בהם אדידס, דיאדורה וסקצ'רס. מוליוב איבד לאחרונה את הזיכיון למותג קונברס הפופולרי, שבו החזיק יותר מ־20 שנה, לטובת קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל. לא מן הנמנע שכמו המתחרה הגדולה, ריטיילורס שבבעלות פוקס, מעוניינת גם קבוצת MGS לצאת להנפקה לצורך הרחבת הפעילות העסקית, פתיחה מסיבית של חנויות וקבלת זיכיונות למותגי ספורט נוספים, על מנת לנצל את המומנטום בתחום הספורט.

1 צפייה בגלריה
גדעון מוליוב בעלים קבוצת MGS , מפעילת הרשתות מגה ספורט ו  JD וזכיינית אדידס בישראל
גדעון מוליוב בעלים קבוצת MGS , מפעילת הרשתות מגה ספורט ו  JD וזכיינית אדידס בישראל
בעלי הקבוצה גדעון מוליוב. קיווה לגייס לטובת פתיחה מסיבית של חנויות ספורט
(צילום: דנה קופל)
ויזל הנפיק את החברה־הבת ריטיילורס, זרוע הספורט של קבוצת הקמעונאות שמפעילה את מותגי נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט, ביולי 2021, לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל. כיום, שנה אחרי, החברה נסחרת בשווי של 3.6 מיליארד שקל. הוא גם הספיק לנצל את שנת הקורונה והחגיגה בשווקים כדי להנפיק גם אתר הסחר טרמינל איקס לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל אך שוויו של טרמינל התכווץ לכ־900 מיליון שקל, ביחד עם התכווצות מרבית חברות האי־קומרס והטכנולוגיה. המכפילים על האבידה בהנפקות של חברות קמעונאיות נעים בין 10 ל־14, אלא שכיום השוק מפנה כתף קרה לחברות שמבקשות להנפיק.
מתחילת השנה דחו לא מעט חברות את ההנפקות והן ממתינות להתייצבות שוקי ההון. מי שבינתיים ממשיכה לקדם את ההנפקה זאת קבוצת קסטרו הודיס שפרסמה בשבוע שעבר תשקיף לרשת האופנה המוזלת שלה, אורבניקה. על פי הערכות בשוק ההון, השווי שייתן השוק לאורבניקה יהיה נמוך ממיליארד שקל, ועל כן לא מן הנמנע כי גם קסטרו תחליט לוותר על ההנפקה עד אשר יתייצבו השווקים.