סגור

רשת המשקפיים אירוקה תובעת 1.3 מיליון שקל מקניון TLV

בתביעה שהגישה לביהמ"ש טוענת הרשת בין השאר כי הקניון גרם לה נזקים בכך שהציב דוכן בסמוך לפתח חנות המשקפיים, ודורשת פיצוי לאחר שחזר בו מהארכת הסכם השכירות בתעריף מופחת. הקניון: "עמדנו בהסכם מול אירוקה ופעלנו כדין לאורך כל תקופת ההתקשרות"

הסכסוכים והתביעות ההדדיות בין בעלי קניון TLV מוטי בן משה, לבין שוכרי הקניון התל אביבי, נמשכים. אחרי הסכסוכים המשפטיים עם קסטרו, רנואר, קפה קפה, קפיטריה, רשת א.ל.מ ושוכרים נוספים, כעת, רשת אירוקה היא זו שתובעת את קניון TLV.
הרשת מבקשת מבית המשפט השלום בתל אביב לחייב את הקניון להשיב לה כספים שחולטו, לשלם לה עבור נזקים שגרם לה הקניון בכך שהציב דוכן בסמוך לפתח חנות המשקפיים, ולפצות אותה על נזקים כספיים לאחר שהנהלת הקניון חזרה מהארכת הסכם השכירות בדמי שכירות מופחתים.
2 צפייה בגלריה
קניון TLV פרויקט השוק הסיטונאי תל אביב
קניון TLV פרויקט השוק הסיטונאי תל אביב
קניון TLV
(צילום: דוד הכהן)
רשת המשקפיים הגישה נגד הקניון תביעה בגובה 1.3 מיליון שקל שחלק מהסכום המבוקש מיוחס לנזקים כספיים שנגרמו לה לאחר שהקניון הציב דוכן של מותג הקוסמטיקה DIOR בסמוך לפתח חנות המשקפיים. על הנזק בשל הצבת הדוכן דורשת אירוקה 163 אלף שקל, וכן סכום של 326 אלף שקל עד אובדן השקעות בסניף. כמו כן מבקשת הרשת כי הקניון ישיב לה את מלוא כספי הערבות הבנקאית "שחולטה שלא כדין" לדבריה, בגובה 99 אלף שקל. לבסוף, דורשת אירוקה כ-700 אלף שקל נוספים על אובדן רווחי הסכם השכירות עבור תקופה של 3 שנים.
2 צפייה בגלריה
חנות של רשת המשקפיים אירוקה
חנות של רשת המשקפיים אירוקה
חנות אירוקה
(צילום: אדי כהן)
אירוקה חתמה על הסכם שכירות עם חברת קניון העיר, המפעילה את קניון TLV, החל ממרץ 2017 לתקופה של 3 שנים. על פי התביעה, 8 חודשים לפני תום החוזה, הודיעה הרשת לקניון שאין בכוונתה לממש את האופציה להארכת החוזה בשל אי כדאיות כלכלית. במו"מ שניהלו הצדדים, סוכם על הפחתה משמעותית בשכר הדירה שתשלם אירוקה, ובתמורה היא תאריך את ההסכם לשלוש שנים נוספות, אך הקניון חזר בו מההסכמות ובאמצעות המנכ"ל דאז הודיעה לאירוקה שעליה להתאזר בסבלנות כי "יש בעיה".
במקביל, הקניון המשיך לשלוח לרשת המשקפיים חיובי שכר דירה על פי החוזה המקורי, שהיו גבוהים משמעותית מכפי שהוסכם במו"מ בין הצדדים. לכן, טוענת אירוקה, כי הודעתה בנוגע לאי מימוש האופציה נותרה על כנה וחוזה השכירות המקורי פקע ב-31 במרץ 2020, ומאז סגר הקורונה נמנעה אירוקה מלפתוח את החנות, כאשר בתום תקופת הסגרים, בינואר 2021, הגיעה להסכמות עם הקניון על פינוי החנות.
הדוכן של חברת הקוסמטיקה DIOR
במקביל, טוענת אירוקה כי הופתעה לראות שהקניון הקים בסמוך לחנות דוכן של חברת הקוסמטיקה DIOR שמפעילה חנות בצמוד לחנות אירוקה. "הדוכן הוצב מול חזית חנות DIOR, בצמוד לחנות אירוקה" טוענת אירוקה ומציינת בכתב התביעה כי הביתן לא רק שחסם את שדה הראיה לחנות אירוקה מכיוון הכניסה של רחוב קרליבך, "אלא שיבש את כל הזרימה של קהל הלקוחות בקניון הנכנס מהכניסה שברחוב קרליבך והסית אותו לעבר המסדרון המקביל".
כפועל יוצא, טוענת אירוקה, חלה ירידה דרסטית בהכנסות חנות אירוקה בקניון ובחודש אוגוסט 2019 בלבד נפלו המכירות בכ-40%. אירוקה אף טוענת שביצועי החנות ירדו ב-42% ביחס לחנויות בענף המשקפיים. רשת המשקפיים, שבבעלות מייקל וולף, התריעה בפני הקניון כי הצבת הדוכן מהווה הפרה של החוזה בין הצדדים ולחילופין ביקשה כי הקניון יעביר את חנות אירוקה למקום אחר. משההפרה לא תוקנה, למרות תכתובות בין עורכי הדין, "ביטלה אירוקה את חוזה השכירות המקורי, מחמת הפרתו. שום תגובה לא התקבלה להודעת ביטול זו", מציינת התובעת.
אירוקה מציינת בתביעה כי נכון ליולי 2021, כל החנויות במעבר הסמוך לחנות אירוקה נסגרו ו"לעומת זאת, המעבר המקביל שוקק חיים וחנויות".
לאחר שאירוקה פינתה את החנות, חילטה חברת קניון העיר את הערבות הבנקאית שאירוקה הפקידה בידה, בגובה 99 אלף שקל, והגישה להוצאה לפועל את שטר החוב שהופקד בידה, "תוך שהיא תובעת לעצמה את מלוא דמי השכירות הגבוהים בהתאם להסכם השכירות המקורי".
מהנהלת קניון TLV נמסר: "בחודש מאי 2020 החליטה חברת אירוקה להפר את חוזה השכירות ולהימנע מפתיחת החנות, בטענה שבשל פתיחת בוטיק DIOR נפגעו פדיונות החנות. הנהלת הקניון הציעה לאירוקה מספר מיקומים חלופיים בקניון, להם סירבה אירוקה. קניון TLV עמד בהסכם אל מול אירוקה ופעל כדין לאורך כל תקופת ההתקשרות".