סגור
ארוחה של מקדונלד'ס
ארוחה של מקדונלד'ס (צילום: שאטרסטוק)

פשרה: מקדונלד'ס ישראל תעניק לנזקקים ארוחות בשווי 5 מיליון שקל בשל טענה ל"הסכם כובל"

הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה ב-2019 נגד זכיינית הרשת בישראל. בתביעה נטען כי הסכמי הבלעדיות של מקדונלד'ס ישראל עם הקניונים מהווים הסדר כובל ומדובר "בניצול הכוח המונופוליסטי באופן שפגע בציבור"

מקדונלד'ס תעניק הטבה לציבור הצרכנים בשווי הטבה לצרכן של 5 מיליון שקל, כך הסכימה הרשת במסגרת הסכם פשרה שקיבל אתמול את אישור בית המשפט המחוזי בתל אביב. הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 נגד זכיינית הרשת בישראל, חברת אלוניאל.
במסגרת התובענה טען המבקש באמצעות עו"ד ליאור להב ממשרד להב עורכי דין, כי הסכמי הבלעדיות של מקדונלד'ס ישראל מהווים הסדר כובל ומדובר "בניצול הכוח המונופוליסטי של מקדונלד'ס ישראל, באופן שהפחית את התחרות בעסקים ופגע בציבור".
מקדונלד'ס הכחישה את טענות התובע וטענה כי שוק רשתות המזון המהיר של ההמבורגר אותו הגדיר התובע, הכולל שני מתחרים בלבד למקדונלד'ס (בורגר ראנץ' ובורגר קינג) הוא חסר שחר, שכן מקדונלד'ס מתחרה ביותר מעשר רשתות המבורגרים והיא איננה בעלת מונופולין.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ליאור להב
עו"ד ליאור להב
עו"ד ליאור להב. "צדק פואטי"
עוד טענה מקדונלד'ס, כי תחום ההמבורגרים הינו אחד התחומים התחרותיים בישראל וכי מחירי ההמבורגר של מקדונלד'ס הגונים והנמוכים בישראל. מקדונדל'ס חשפה את נתוני הרווח התפעולי שלה, לאחר הוצאות מימון נטו, שעמד בממוצע על 6.9% בשנים הרלבנטיות לתביעה.
בסופו של יום פנו הצדדים לגישור והגיעו להסדר לפיו הרשת תעניק הטבה ל־10 עמותות העוסקות במתן עזרה לנזקקים שוברי ארוחות בשווי 5 מיליון שקל. עו"ד ליאור להב מסר בתגובה: "הושג צדק פואטי".