סגור

יוחננוף מתחמש ב־350 מיליון שקל להתרחבות

הרשת גייסה הון מהציבור לטובת התרחבות, בין היתר של זול סטוק שרכשה. אחזקות בעלת השליטה, משפחת יוחננוף, דוללו מ־79% ל־69%

רשת יוחננוף שבה לגייס הון מהציבור לטובת המשך התרחבות, שנה וחצי אחרי שהונפקה בבורסה. הרשת שבשליטת משפחת יוחננוף השלימה אתמול הנפקת מניות בהיקף של כ־348 מיליון שקל לפי שווי של כ־2.45 מיליארד שקל לפני הכסף.
במסגרת הגיוס ניתנה למוסדיים הנחה של 2.8% ממחיר הפתיחה של המניה ביום הדיווח על ההנפקה. בעקבות הגיוס עלו אחזקות הציבור בחברה לכ־30.77% ממניותיה, ואחזקותיה של משפחת יוחננוף, בעלת השליטה, דוללו מ־79% ל־69.2%. לאחרונה ביצעה החברה כמה השקעות בנדל״ן וכן הרחיבה את פעילותה משוק המזון לשוק הסטוק, וההערכות הן כי בכוונתה להמשיך במגמת ההתרחבות. בנוסף, המהלך נועד לאפשר ליוחננוף להישאר במדד 125, אליו נכנסה במסלול המהיר, בכפוף לכך שאחזקות הציבור יעמדו על 20% לפחות ויעלו בתוך שנתיים ל־30% לפחות. הזינוק שרשם שוק המזון בשנה החולפת, סייע לחברה ששווייה המשיך לעלות.
2 צפייה בגלריה
רשת זול סטוק
רשת זול סטוק
רשת זול סטוק
(צילום: אלעד גרשגורן)
יוחננוף השלימה באפריל את רכישת השליטה (כ־50.1%) ברשת זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל. הרכישה נעשתה על רקע הצמיחה ששוק חנויות הסטוק רושם ומתוך כוונה להנפיק בהמשך את החברה לפי שווי של 300 מיליון שקל.
לפני כשבוע חתמה יוחננוף על הסכם לרכישת קרקע של כ־16 דונם בעפולה תמורת כ־32.6 מיליון שקל. החברה מתכננת להקים במקום חנות מזון חדשה וכן חנות מרשת זול סטוק, בשטח כולל של כ־7,000 מ"ר. בחודש פברואר חתמה החברה על הסכם לרכישת קרקע בשטח של כ־11 דונם בפתח תקווה תמורת 70 מיליון שקל. גם במתחם זה החברה מתכננת להקים חנות חדשה ומייעדת שטחי מסחר נוספים להשכרה.
2 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף מנכל ומ בעלי רשת יוחננוף 20.10.20
איתן יוחננוף מנכל ומ בעלי רשת יוחננוף 20.10.20
איתן יוחננוף מנכ"ל ומבעלי רשת יוחננוף
(צילום: אוראל כהן)
בחודשיים האחרונים פתחה יוחננוף שלוש חנויות חדשות — בעפולה, בקריית שמונה ובטבריה — שרכשה בשנה שעברה מיינות ביתן. במהלך השבועות הקרובים מתכננת החברה לפתוח ארבעה סניפים נוספים: בחדרה, בבאר שבע, בראשון לציון ובתל אביב. בנוסף, לחברה תוכנית לפתיחת חמישה סניפים בהמשך השנה: באשקלון, ביבנה, במישור אדומים, באופקים ובפתח תקווה.
את הרבעון הראשון השנה חתמה יוחננוף עם עלייה של 1.1% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם בתקופה המקבילה. החברה הציגה זינוק של 153% ברווח הנקי בזכות שיערוך השקעה בחברת A2Z שמפתחת עגלות סופרמרקט חכמות. אם תממש יוחננוף את כל האופציות היא תחזיק ב־11% מהחברה. כניסה להשקעה במחיר נמוך, לצד זינוק של 450% בשווי שוק החברה, איפשרה ליוחננוף, שהשקיעה 7 מיליון שקל במהלך, להחזיק במניות ששוויין עומד על 70 מיליון שקל.