$
נדל

תחזית בכירי הנדל"ן ל-2011: מדינת תל אביב תתרחב והקושי של זוגות צעירים לקנות דירה ימשך

מנהל השיווק בחברת הבניה י.ח דימרי: "כל עוד קרקע ליחידת דיור נמכרת בסכום מסוים מחירי הדירות לא יכולים לרדת". מנכ"ל חברת אזימוט: "אני צופה עליית מחירים גם בפרדס חנה, כרכור, ראש העין, אשקלון וחדרה"

"שנת 2011 תהיה שנה שבה ימשכו אותן מגמות שמאפיינות את שנת 2010 בעולם הנדל"ן", כך אמר היום רוני כהן מנכ"ל חברת אלדר שיווק בכנס ה-13 של ארגון הקבלנים והבונים של תל אביב יפו ובת ים המתקיים באילת. כהן הוסיף כי לדעתו עליות המחירים המתונות ימשכו.

 

גם עמוס דאבוש, מנהל
השיווק בחברת הבניה י.ח דימרי אמר, כי הוא לא רואה ירידת מחירים אפשרית בשנה הקרובה. "כל עוד קרקע ליחידת דיור נמכרת בסכום מסוים מחירי הדירות לא יכולים לרדת. זה חישוב פשוט", אמר והוסיף: "אני חושב שהכיוון שצריך ללכת בו בשנה הבאה הוא יותר פרויקטים של פינוי בינוי ואני מאמין שהמחירים לא יעלו בהרבה אבל הם גם לא יוכלו לרדת".

 

מנכ"ל חברת אזימוט, בני קרת מאמין כי שנת 2011 תתאפיין בפתיחת אזורי ביקוש נוספים במעגלים המרוחקים מתל אביב. "אני רואה עליית מחירים גם בפרדס חנה, כרכור, ראש העין, אשקלון, חדרה וגם כמובן בתל אביב. מדינת תל אביב תתרחב והקושי של הזוגות הצעירים לקנות דירה ימשך. עם זאת, לא זכורה לי תקופה בה לזוג צעיר היה קל לקנות דירה במדינת ישראל".

 

תחזית נוספת שהציג מוטי ויזל, מנכ"ל חברת vcell המייעצת לחברות הנדל"ן השונות, כי שנת 2011 תתאפיין בהתחלות בנייה נרחבות יותר, הן בתחום הציבורי והן בתחום הבנייה הפרטית. כמו כן אמר ויזל כי רמת המחירים לא תשתנה מהותית ותמשך עד שההיצע ידביק את הביקוש, מה שיקח לדבריו מספר שנים. עליית הריבית לדעתו של ויזל לא תחולל שינוי בשוק הנדל"ן. "באופן כללי כדאי להתחיל להתרגל שזוהי המציאות הנדל"נית בה נחיה בשנים הקרובות", סיכם ויזל את דבריו.

 

בכירי הענף אף דנו בנושא ההתקדמות המטאורית בנושא שיווק ומיתוג פרוייקטים נדל"ניים בשלוש השנים האחרונות. כולם הסכימו כי אתר הפייסבוק הופך להיות כלי שיווקי מוביל.

 

"כל תחום המיתוג והשיווק עבר מהפכה מטאורית", אמר דאבוש. "זו שפה שלמה וכל חברה מדברת אותה באופן שונה, אבל חברה שלא משקיעה בכך כבר לא נמצאת במשחק.

 

"אנחנו מבינים שאנשים היום קונים חווית מכירה וחווית מגורים ולא רק דירה", אמר כהן . "במשרד המכירות שהקמנו בהיכל התרבות עם פרויקט גינדי בשוק הסיטונאי יצרנו חלל שיוצר תחושה של חלום. אנשי המכירות לא מדברים על הדירה בכלל ב-5 הדקות הראשונות של השיחה עם הקונה. מדברים על האמא והאבא של הפרויקט - היזמים, על הליווי הבנקאי, על התכניות ואז כשמגיעים לדבר על הדירה אז לא משנה אם מדובר ב-104 מ"ר או קצת פחות או שיש חדר ארונות או לא. בן אדם ראה 5-6 דירות באזור וצריך להחליט אם לחזור אלינו ולכן אנחנו צריכים למכור לו חוויה ולא דירה. ככה הוא יחזור דווקא אלינו ולא לפרויקט אחר".

 

יובל אטד, מנכ"ל אתר win win מאמין כי גם עולם הקמפיינים בתחום הנדל"ן יושפע חד משמעית מהפרוייקט של גינדי. "אנחנו נראה עוד ועוד חיקויים של חברות שינסו להגיע לרמה הזו ויחקו את גינדי", אמר.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x