סגור
מלון של רשת W hotels בסינגפור
מלון של רשת W hotels בסינגפור

בלעדי
רשת מלונות היוקרה W עולה לישראל - ומגיעה לת"א

מותג המלונות שייך לרשת מריוט, שחתמה על הסכם עם קבוצת סירקל, שבבעלותו של לירן ויצמן, להקמת מלון בישראל באזור הטיילת בתל אביב

מותג היוקרה W hotels של רשת מלונות מריוט בדרך לתל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי רשת מריוט חתמה עם קבוצת סירקל, שבבעלות לירן ויצמן, הסכם בלעדיות למותג בתל אביב.
המלון מתוכנן לקום ברחוב יצחק אלחנן סמוך לטיילת בתל אביב בהשקעה של 600 מיליון שקל, ויכלול 260 חדרים. על הקרקע אמור לקום בניין רב־קומות שיכלול 13 אלף מ"ר לבית מלון ו־10 אלף מ"ר למגורים. זה יהיה המלון ה־40 של סירקל, שפעילה במערב אירופה. המלון צפוי לכלול מתחם ספא גדול, ושתי מסעדות של קבוצת סירקל.
סירקל נמצאת בשלבי משא ומתן אחרונים לרכישת מגרש של 2.1 דונם ברחוב יצחק אלחנן סמוך לחוף הים, תמורת 200 מיליון שקל. המגרש יירכש מקבוצת בעלים מקומית הכוללת את היזם שלמה ברונר ומשפחה שהחזיקה בעבר באופנת ברוך. וייצמן וסירקל מצויים בשלבי משא ומתן מול בנקים ישראליים למימון רכישת הקרקע והבנייה.
לסירקל יש כבר קשר עם רשת W והיא מתפעלת את המלון של הרשת באמסטרדם וצפויה לתפעל את מלון EDITION, שייפתח במילאנו. המלונות של החברה מתפרסים בכמה ערים מרכזיות באירופה, בהן וינה, ברצלונה, איביזה, ברלין, המבורג וליסבון. סירקל מוחזקת בידי לירן ויצמן שגם הקים אותה. לחברת אין קשר עסקי לרשת מלונות בראון שאותה הקים ניר, אחיו של לירן.
ויצמן יצא לדרך עצמאית ב־2004 כשרכש מלונות קטנים בהולנד ושלוש שנים לאחר מכן רכש פורטפוליו של ניהול 100 בתי מלון בגרמניה מליהמן ברדרס. מאז התרחב הפורטפוליו וב־2015 הוא יצק אותו לחברת סירקל שהקים, ואליה הכניס כשותפה קרן אירופית. סירקל פועלת בשלוש זרועות: נדל"ן עם בעלות על 26 בתי מלון עם 3,097 חדרים, והפעלה של 13 מלונות בשלבי הקמה ורכישה עם 974 חדרים, ניהול מלונות ופעילות מזון ומשקאות. היא מנוהלת בידי שלמה יוספאן, כשוויצמן משמש כיו"ר.
W עמדה להיכנס לארץ כבר לפני עשור כשהייתה תחת רשת סטארווד העולמית, שהתמזגה מאז עם מריוט לחברת המלונות הגדולה בעולם. סטארווד חתמה אז על הסכם ניהול עם חברת RFR להקמת 125 חדרי מלון ו־38 יחידות למגורים על קרקע ברחוב לואי פסטר ביפו. בסופו של דבר הסכם הניהול בוטל ומריוט מפעילה את המלון תחת "מותג לבן" luxury collection. המלון – THE JAFFA — הוא בבעלות RFR של היהודי אייב מוזס.