סגור
בנייה ביניינים
זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמה ירידה בלקיחת משכנתאות, המגיעה במקביל לעליית הריבית במשק לשיעור מצטבר של 2% (אוראל כהן)

השוק ממשיך להתקרר: חודש שלישי ברציפות של ירידה בלקיחת משכנתאות

על-פי נתוני בנק ישראל, היקף המשכנתאות החדשות שנלקחו באוגוסט עמד על 9.64 מיליארד שקל, ירידה של 4.7% לעומת החודש הקודם ושל 18.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

היקף המשכנתאות החדשות שנלקחו בחודש אוגוסט עמד על 9.64 מיליארד שקל, כך על פי נתוני בנק ישראל שהתפרסמו היום (ב'). מדובר בירידה של 4.7% לעומת החודש הקודם ושל 18.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמה ירידה, המגיעה במקביל לעליית הריבית במשק לשיעור מצטבר של 2%. היקף המשכנתאות מאז תחילת השנה עומד על כ-88.7 מיליארד שקל.
על פי הנתונים, רובן המכריע של המשכנתאות (כ-72%) נלקחו במסלול שלא צמוד למדד. בתוך כך, היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה במסלול זה עומד על 46.1% מכלל המשכנתאות. בסך הכול, היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה (בשני המסלולים) הסתכם ב-5.94 מיליארד שקל, שהם כ-61.8% מכלל המשכנתאות שנלקחו באותו החודש.
כמו כן, הריבית הממוצעת במסלול הצמוד מדד ירדה ב-0.1% ועומדת על 2.9%. תקופת הפירעון הממוצעת במסלול זה ירדה אף היא מעט ועומדת על 24.5 שנים, לעומת 24.7 שנים בחודש הקודם. עם זאת, עדיין מדובר בהתארכות משמעותית של משך פירעון המשכנתא, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד נתון זה עמד על 23.7 שנים.
במסלול הלא צמוד מדד הריבית הממוצעת עמדה על 3.6%, עלייה של 0.2% לעומת החודש הקודם. תקופת פירעון המשכנתא הממוצעת במסלול הלא צמוד מדד ירדה מ-24.2 שנים בחודש הקודם ל-23.9 שנים בחודש אוגוסט.