סגור
יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. יידרש להציג תוכנית בתוך שבועיים (צילום: יואב דודקביץ')

נתניהו הנחה את גולדקנופף להציג תוכנית דיור רחבה בתוך שבועיים

בהנחיית ראש הממשלה נקבע כי תוצג תוכנית דיור שלמה עם יעדים גם בתחום התחלות הבנייה, שהחלו להתמתן בשל התייקרות הריבית

תוכנית העבודה של משרד השיכון, כמו של כל משרד ממשלתי אחר, נגזרת מתקציב המדינה ומחוק ההסדרים. בדיונים על התקציב שאושר לפני כחודשיים השר יצחק גולדקנופף עסק בעיקר בדרישותיו לישיבות ולאברכים ואף השיג תוספת תקציב של 250 מיליון שקל ומענק חד־פעמי של 2,500 שקל לאברך. למרות ההאטה בשוק הדיור שעליו הוא אמון, הוא לא קיים עד כה דיונים משמעותיים בעניין הזה.
בדיון שנערך בשבוע שעבר, שבו אישר קבינט הדיור את תוכנית המענקים לרכישת דירה מיד שנייה, עלו שני נושאים נוספים: תוכנית אחרת לסבסוד פיתוח מגרשים לבנייה למגורים בפריפריה ואישור יעדי הממשלה בתחום הדיור. בממשלות קודמות שבהן הוקם קבינט דיור ישב בראשו שר השיכון או שר האוצר. הפעם יו"ר הוועדה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. נראה כי לאחר שבעה חודשים של התעלמות מיוקר המחיה בכלל וממשבר שוק הדיור בפרט, מבין נתניהו את הנזק הפוליטי והציבורי שהשיתוק עלול להסב לו.
הפרסום בבוקר ישיבת קבינט הדיור ב"כלכליסט" שלפיו תוכניתו של גולדקנופף מיועדת לחרדים היה לאחת משיחות הבוקר הבולטות במסדרון לפני הישיבה. גם העובדה שהדיון היה רזה ולא הוצגו בו תוכניות משמעותיות בלטה. נתניהו אמר על כך: "יש פה צעדים, הם בסדר, אבל אנחנו צריכים צעדים יותר משמעותיים ויותר גדולים". בהנחייתו נקבע כי בעוד כשבועיים תוצג תוכנית דיור שלמה עם יעדים גם בתחום התחלות הבנייה, שהחלו להתמתן בשל התייקרות הריבית.
גורם שמכיר את עבודת משרד השיכון תחת גולדקנופף עד עתה מספר כי אמנם יש עבודה על כמה תוכניות, אך היא מתקדמת לאט. להערכתו, ללא בקשתו של ראש הממשלה, ספק אם העבודה עליה היתה מסתיימת בעוד שבועיים.