מרכז הנדל"ן
בתוך זמן קצר: עשרות דירות נמכרו לתושבי חוץ בפרויקט יוקרה חדש בנתניה
בלעדי למרכז הנדל"ן: בעוד שוק רוכשי הדירות מחו״ל בישראל נותר רדום מפרוץ המלחמה, פרויקט היוקרה The Blue Cliff שעל חוף נתניה הצליח תוך חודשים ספורים למכור 43 מתוך 90 דירות – כמעט כולן לתושבי חוץ, בעיקר מארה״ב. המחירים: עד 55 אלף שקל למ״ר
מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לפני כמעט שנתיים, רבים בענף הנדל"ן בישראל ציפו לעלייה ברכישות דירות מצד תושבי חוץ – הן ממניע סולידרי והן בעקבות עליית האנטישמיות באירופה ובצפון אמריקה. בפועל, מגמה זו לא בלטה בשוק. אולם כעת, מרכז הנדל"ן חושף כי במגדל יוקרה חדש על קו החוף של נתניה, נמכרו בתוך חודשים ספורים עשרות דירות לתושבי חוץ, רובם מארצות הברית.
הפרויקט המדובר, "The Blue Cliff", מקודם על ידי חברת "קן התור" בשדרות ניצה, במיקום שבו שכן בעבר מלון הגליל – שנסגר בשנות ה-90 ומאז נותר נטוש. התכנון החדש כולל מגדל בן 32 קומות עם 90 דירות מגורים, 204 יחידות מלונאיות ושטחי מסחר.
על פי הנתונים שהגיעו לידי מרכז הנדל"ן, כמחצית מהדירות – 43 מתוך 90 – כבר נמכרו, וכמעט כולן נרכשו על ידי תושבי חוץ, בעיקר יהודים אמריקאים. מחירי העסקאות נעים בין 50 ל-55 אלף שקל למ"ר – רמה גבוהה ביחס לאזור.
לדברי גיא יושע, סמנכ"ל השיווק והמכירות של "קן התור", "התחלנו עם ניסיונות לשווק את הפרויקט לאו דווקא לתושבי חוץ, אלא לציבור הכללי. כשהתחילה המלחמה, ציפינו כמו אחרים שתהיה התעוררות מצד תושבי חוץ ברכישת נדל"ן בישראל. לצד זאת, זיהינו גם שהפרויקט הזה יתאים מאד לקהל הספציפי של תושבי החוץ. המיקום על הים, הדירות הגדולות, האפשרות ליהנות מהפסיליטיס שהמלון הצמוד מציע, כל אלה הם מאפיינים שקורצים לתושבי חוץ בעלי יכולות".
במהלך זה שיתפה "קן התור" פעולה עם חברת השיווק "גרין הום נדל"ן" בבעלותו של שי רובין ובניהולה של גלית דניאל, המתמחה בנתניה. באופן לא צפוי – ובניגוד לדימוי המקומי – המיקוד היה דווקא בשוק האמריקאי ולא בצרפתי. "עשינו טור לארצות הברית, נפגשנו עם ראשי קהילות אורתודוקסיות ומסורתיות בניו יורק ובמיאמי וקיימנו חוגי בית", מספר יושע. "גם היום אנחנו ממשיכים לעבוד מול מספר אנשי מפתח שממוקמים בקהילות הללו, ואליהם מצטרפים גם רוכשים מקנדה ובריטניה".
בין העסקאות הבולטות: שתי דירות בקומה ה-24, כל אחת בשטח 159 מ"ר, עם מרפסת של 26 מ"ר, מחסן בגודל 5 מ"ר ושתי חניות – נמכרו בכ-9 מיליון שקל ליחידה. סך המכירות בפרויקט עד כה עומד על כ-310 מיליון שקל. לדברי שי רובין: “מצב השוק כיום מאתגר במיוחד, ולכן נדרשת חשיבה מחוץ לקופסה. זיהינו קהל משמעותי של יהודים המוכנים להשקיע את מיטב כספם במוצר הנכון, ובפרויקט שלנו הצלחנו להתעלות מעל האתגרים, לגעת בדיוק בקהל היעד הרלוונטי".
בקרוב ייצא לדרך שלב הבנייה, שיכלול חפירה מאסיבית של כ-60 אלף מ"ק בלב אזור עירוני פעיל וצפוף. העבודות יתבצעו באמצעות עגורנים גבוהים, תחת מגבלות תנועה ומרחב, ובהתאם ללוחות זמנים מוגדרים. האתר ינוהל באמצעות מערך הנדסי מתקדם עם תיאום BIM מלא, המאפשר שילוב מדויק בין שלבי התכנון, הביצוע והפיקוח.
השטח המיועד למגורים יעמוד על כ-25,100 מ"ר, שטחי המלונאות – כ-19,346 מ"ר, וייבנו ארבע קומות חניה תת-קרקעיות. שלושת רכיבי הפרויקט – מגורים, מלונאות ומסחר – יתוכננו עם מערכות ותשתיות נפרדות, תוך הקפדה על הפרדה תפעולית והנדסית מלאה.
כפי שפורסם בשבוע שעבר, בנק לאומי וחברת המימון האלטרנטיבי "אמפא קפיטל" חתמו על הסכם מימון משותף לפרויקט, בסך כולל של 670 מיליון שקל. מתוכם, 250 מיליון שקל יינתנו כאשראי כספי בחלקים שווים על ידי שני הגופים, והיתרה – בערבויות חוק מכר שיועמדו על ידי בנק לאומי.
לדברי יואב קן תור, בעלי החברה, "הפרויקט שאנחנו מקדמים בנתניה משקף את החזון העירוני החדש – עירוב שימושים איכותי המשלב מגורים, מלונאות ומסחר, בלב אזור מתחדש ומתפתח. מדובר במהלך מורכב הנדסית שיחולל שינוי של ממש בסביבה העירונית, ואנחנו גאים להוביל אותו יחד עם צוות מקצועי מהשורה הראשונה".































