סגור

פרסום ראשון
פורסם המכרז לרכישת חניון כיכר אתרים: מחיר המינימום - 184.5 מיליון שקל

האפשרויות הסבירות הן כי JTLV תרכוש את חלקה של עיריית תל אביב או גורם שלישי שיקנה את 2 החלקים בחניון שבו יש 350 חניות. השווי הכולל של הכיכר עפ"י הערכת העיריה הוא כ-600 מיליון שקל

פורסם המכרז לרכישת חניון כיכר אתרים במסגרת הליך פירוק שיתוף בין מחזיקי הזכויות בו כיום: עיריית תל אביב (73%) ומלון מרינה של דובי שיף (27%), שזכויותיו בחניון נמכרו לשותפות שמנוהלת על ידי קרן JTLV ובה לאיש העסקים מתיו ברונפמן (איקאה ישראל) מירב הזכויות.
מחיר המינימום להגשת הצעות למכרז הוא 184.5 מיליון שקל, סכום המשקף כ-15% פחות מהערכת השווי של החניון (222 מיליון) כפי שנמסרה בדיון שנערך בוועדת הכספים של תל אביב בחודש מרץ השנה. המועד האחרון להגשת הצעות למכרז -13.7.2021.
המכרז מנוהל על ידי כונסי נכסים מטעם שני הצדדים: עו"ד זיו עירוני שמייצג את שיף, ועו"ד דניאל אלון מטעמה של העירייה.
2 צפייה בגלריה
תוכנית כיכר אתרים מאושרת 2
תוכנית כיכר אתרים מאושרת 2
הדמיית כיכר אתרים החדשה
(הדמיה: עיריית תל אביב)
האפשרויות הסבירות הן כי JTLV תרכוש את חלקה של עיריית תל אביב או גורם שלישי שיקנה את 2 החלקים, במקרה כזה יהיה זה גוף עם גב כלכלי איתן משום שהערכות בענף הן כי תהיה תחרות עזה על המתחם ומחיר הקנייה יהיה גבוה מהמינימום.
בחניון כיכר אתרים 350 חניות, אך גורמים בענף מעריכים כי שוויו הכספי נגזר במיוחד מהנתח של החניון ברכוש המשותף בכיכר אתרים - 37.5%. כך שעל פי הערכת השווי שהציגה עיריית תל אביב, השווי הכולל של הכיכר הוא כ-600 מיליון שקל, עם כי יש חוות דעת משפטיות לפיהן כאשר פרויקט הבנייה ייצא לדרך, הנתח של בעלי הזכויות בחניון יהיה רק 12%".
2 צפייה בגלריה
מתיו ברונפמן ועידת ניו יורק 2019
מתיו ברונפמן ועידת ניו יורק 2019
מתיו ברונפמן
(צילום: אוראל כהן)
עיריית תל אביב עם JTLV מקדמת תוכנית בנייה חדשה המבוססת על מסמך מדיניות שלפיו הכיכר תיהרס, השיקוע שמתחת לכיכר ימולא ויוחזר למפלס פני הים, ויבנו 2 בניינים בני 25 קומות ובניין נוסף נמוך יותר בקצה רחוב בן גוריון. 50% מזכויות הבנייה יוקצו למסחר ומלונאות והיתר למגורים. לפיכך, המחזיק בזכויות בחניון ייהנה מפוטנציאל השבחה גבוה.
עם זאת, התוכנית עוד לא אושרה וצפויות לה התנגדויות רבות, כך שאי הוודאות רב ועשויים לחלוף עוד שנים עד שהתוכנית תאושר ותצא לפועל.