סגור

בלעדי
אושרה להפקדה תוספת של 70 אלף מ"ר למגדלי חברת מגדל בתל השומר

מדובר בתוכנית שמגדילה יותר מפי שלושה את שטח שני מגדלי הביו-טק שיוקמו ביוזמת חברת מגדל בצמוד לבית החולים שיבא, אחד יהיה בן 20 קומות והשני 19 קומות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה להפקדה תוכנית להרחבת זכויות בשני מגדלי ביו-טק שיוקמו ביוזמת חברת מגדל בצמוד לבית החולים שיבא ברמת גן.
התוכניות, ממוקמות בצמוד לבית החולים, לקריית החינוך הנבנית בימים אלה, ובסמיכות לתחנת הרכבת של הקו הסגול ותחנת המטרו העתידית.
שטח התוכנית המקורית של חברת מגדל עמד על כ-27 אלף מ"ר, ובעקבות אישור התוכנית כעת ניתן יהיה לבנות בה 96 אלף מ"ר, יותר מפי שלושה מהשטח שאושר לה בתחילה.
1 צפייה בגלריה
הדמיה חברת מגדל תל השומר
הדמיה חברת מגדל תל השומר
הדמיה הפרויקט בתל השומר
(הדמיה: כנען שנהב)


בתוכנית למגדל הראשון המשתרעת על קרקע בשטח 6.6 דונם, החליטה הוועדה להכפיל את מספר הקומות מ-10 ל-20, וכן להרחיב את השימושים במגדל מתעסוקה ומסחר בלבד, לשימושים נוספים - תעסוקה תומכת לבית החולים: חברות ביוטק, שירותים רפואיים, מעבדות ומרכזי מחקר מלונאות בדגש על החלמה ושיקום, שימושים לצרכי ציבור בתחומי בריאות, חינוך, רווחה וקהילה.
בנוסף, המגדל כולל קומה מסחרית ובמסגרת התוכנית יוקם גשר הולכי רגל שיחבר בין תחנת הרכבת הקו הסגול עם בית החולים. בסך הכל בתוכנית למגדל זה מדובר בתוספת של כ-53 אלף מ"ר.
בתוכנית למגדל השני המשתרעת על קרקע בשטח של 2.6 דונם, החליטה הוועדה להגדיל את מספר הקומות מ-10 ל-19 וכן להרחיב את השימושים בדומה למגדל הראשון, ובנוסף לאפשר גם שימוש של דיור מיוחד עבור הסגל הרפואי. בסה"כ מדובר בתוספת של כ-16 אלף מ"ר במגדל זה.
יו"ר ועדת התכנון המחוזית תל אביב, דניאלה פוסק: "התוכניות מהוות חלק מחזון המעודד את פיתוח מרחב בקעת אונו בדגש על שיתופי פעולה בין בית החולים, למוסדות חינוך תיכוניים ואקדמיים, מכוני מחקר ופיתוח ותעסוקה בתחומי הרפואה, מגורי סגל ומלונאות".
את התוכנית ערך האדריכל גיל שנהב.