סגור

קבוצת חג'ג' תרכוש 13 דונם בצפון ת"א ב-393 מיליון שקל; כמה תעלה דירה?

התוכנית מקנה זכויות לבניית כ-140 דירות, כך שהעסקה משקפת מחיר של 2.8 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. על פי המפתח הזה, זו אחת העסקאות היקרות באזור. עם זאת, המגרש שקונה קבוצת חג'ג' עדיין לא זמין לבנייה ולכן קיים מרכיב של אי-ודאות

קבוצת חג'ג' תקנה מנכסים ובניין ושותף 13 דונם סמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב תמורת 393 מיליון שקל. התוכנית המאושרת כעת על המתחם מקנה זכויות לבניית כ-140 דירות, כך שהעסקה משקפת מחיר של 2.8 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. על פי המפתח הזה, זו אחת העסקאות היקרות באזור, אולי היקרה ביותר. לפי הערכות, מחיר דירה בשטח של 90 מ"ר יעמוד על לפחות 5 מיליון שקל.

באוגוסט 2021 נסגר מכרז של רשות מקרקעי ישראל למגרשים לבניית כ-1,500 דירות בשדה דב לפי שווי דומה. אלא שתוכנית הבנייה בשדה דב מאושרת והקרקע תהיה זמינה לבנייה בתוך כשנתיים. לעומת זאת, על המגרש שקונה קבוצת חג'ג' התוכנית עדיין לא אושרה ולכן קיים מרכיב של אי-ודאות, במיוחד באשר למועד שבו הקרקע תהיה זמינה לבנייה. עם זאת, על פי הצהרות עיריית תל אביב, בעקבות פינוי שדה דב צפוי כי היקף זכויות הבנייה באזור יגדל באופן משמעותי, וחג'ג' תיהנה מכך. תוספת משמעותית של דירות עשויה לפצות על פרק הזמן שיחלוף עד אישורה הסופי של התוכנית.

2 צפייה בגלריה
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
תוכנית 3700 בצפון תל אביב
(יאיר שגיא)
המגרש שנמכר הוא חלק ממתחם גדול יותר ששטחו 27 דונם ממזרח ומדרום למתחם המגורים סי אנד סאן. במכרז שנסגר היום עמדו למכירה 46% מהזכויות השייכות לנכסים ובניין שהיא חברה-בת של דסק"ש ו-6% מהזכויות השייכות לגורם פרטי אחר.
בנובמבר 2021 אקרו נדל"ן קנתה מכמה פרטיים את מרבית הזכויות האחרות בתמורה ל-210 מיליון שקל, כך שכעת חג'ג' ואקרו שותפות במתחם.
נכסים ובניין דיווחה היום כי היא צפויה לרשום במועד השלמת העסקה רווח (לאחר מס) של כ-261 מיליון שקל. המכירה הזו היא חלק מתהליך של מימוש נכסים שנועד לאפשר לחברה לרכוש את השליטה בחברת גב-ים.


2 צפייה בגלריה
14 דונם קרקעות חוף הצוק קבוצת חג'ג'
14 דונם קרקעות חוף הצוק קבוצת חג'ג'
שטח התוכנית
נכסים ובניין, שבשליטת דסק”ש, דיווחה בדצמבר על הסכם לרכישת 37% ממניות חברת הנדל"ן גב־ים מאהרון פרנקל תמורת 3.1 מיליארד שקל. לחברה היו עם החתימה 44% ממניות החברה, ובנוסף על פי חוק, עליה להגיש הצעה לקניית 5% ממניות הציבור, כך שלאחר העסקה היא תחזיק ב־86% ממניות גב־ים. להשלמת העסקה החברה זקוקה ל־3.5 מיליארד שקל.
המגרש שנמכר הוא חלק מתוכנית תא/3700 שמתגלגלת במוסדות התכנון של תל אביב קרוב לעשור, אושרה ב-2015 ומאפשרת לבנות על פני 1,900 דונם כ-12 אלף דירות. אבל התוכנית מחלקת את השטח לחמישה מתחמי משנה, רק לאחר תכנון מפורט של כל אחד מהם תתאפשר בנייה.
במאי 2021 החליטה עיריית תל אביב לקדם במתחמי המשנה של תא/3700 תכנון חדש, בין היתר משום שלאחר פינוי שדה התעופה התאפשר להגביה ולהגדיל באופן משמעותי את מספר הדירות בשטח.