סגור
צחי סופרין, בעל השליטה בקבוצת סופרין, על רקע הדמיה של התוכנית ברובע ב' באשדוד
צחי סופרין, בעל השליטה בקבוצת סופרין, על רקע הדמיה של התוכנית ברובע ב' באשדוד (צילום: VIEWPOINT, נווה אביאני, אדריכל גיל מיניסטר)

אלפי דירות חדשות בבניינים בני 32 קומות: תוכנית הפינוי-בינוי הענקית באשדוד

הוותמ"ל תדון היום בתוכנית לפינוי-בינוי ברובע ב' בעיר אשדוד. התוכנית כוללת הריסה של 318 דירות קיימות, במקומן ייבנו כ-1,400 יח"ד בניינים של עד 32 קומות. "האיום הרקטי שמרחף על ישראל מחייב אותנו לספק מיגון איכותי לתושבי השכונה"

1,431 יח"ד במקום 318 דירות קיימות: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) דנה היום (ב') בתוכנית פינוי-בינוי ברובע ב' באשדוד. התוכנית ממוקמת ברחובות הרב מימון ובורוכוב, והוצעה על ידי ספיר התחדשות עירונית - חברת פרויקט בה חברה גם קבוצת סופרין (50 אחוזים) מאז פברואר 2022. גיל מיניסטר הוא אדריכל התוכנית.
רובע ב' בצפון העיר הוא אחד הרובעים הראשונים באשדוד. הרובע תחום על ידי הרחובות ז'בוטינסקי, שדרות יצחק הנשיא, בני ברית ושדרות הרצל. התוכנית מתפרשת על פני כ-32 דונמים, וכוללת התחדשות עירונית ברחובות הרב מימון ובורוכוב, וכן חזית מסחרית לרחובות הנשיא ויצמן ויצחק הנשיא. מבני המגורים שייבנו יהיו בגובה של 27-32 קומות, מלווים במסחר ובמבני ציבור.
המתחם המיועד לפינוי-בנייה נמצא בגבול הרובע, על רחוב יצחק הנשיא ופארק בן גוריון. כיום האיזור בנוי בעיקר בבנייה רוויה, הכוללת מבני רכבת ובניינים של 3-4 קומות. במקומם יוקם גם בית-ספר יסודי, לצד דירות במגוון גדלים ובניהן גם דירות קטנות. לצד שטח פתוח שישתרע על פני 5.27 דונמים, יהיו עם 2,000 מ"ר שטחי מסחר, ו-4,500 מ"ר לתעסוקה.
"לתוכנית יש חשיבות אסטרטגית בפיתוח הבניה של העיר", מסר צחי סופרין , סגן יו"ר דירקטוריון ובעל שליטה בקבוצת סופרין. "באשדוד כמעט ואין שטחים פנויים לבניה חדשה, והאיום הרקטי שמרחף על ישראל מחייב אותנו לספק מיגון איכותי לתושבי השכונה, בחיים כיום בלי מיגון הולם. ביצוע הפרויקט חושף את האמון בין החברה לבין בעלי הדירות, שיאפשר לנו לבנות שותפות לבניית המיזם".
נכתב על ידי מערכת מרכז הנדל"ן