סגור
שדה תעופה  טרמינל הקודם ב אילת
שדה תעופה טרמינל הקודם באילת (צילום: יאיר שגיא)

אלו הזוכים במכרזי רמ"י לבתי מלון בשדה התעופה הישן באילת

מדובר בחמישה מגרשים שבהם יהיו 721 חדרי מלון. הזוכים הם אריה שפיר, אשרם ש.ב.ה, מלונות אפריקה ועמרם אברהם. מנכ"ל עמרם אברהם: "אילת תכפיל את האוכלוסייה ואת כמות חדרי המלון בעשור הקרוב"

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) פרסמה היום את שמות הזוכים במכרזים לחמישה מגרשים המיועדים ל-721 חדרי מלון ברובע הבשמים - אתר שדה התעופה הישן באילת.
במתחמים 1 ו-2 זכו החברות אריה שפיר ואשרם ש.ב.ה. החברות ישלמו סכום של 18.6 מיליון שקל על מגרש בשטח בן 2.2 דונם ו-12.2 מיליון שקל על מגרש בשטח בן 2.4 דונם.
מלונות אפריקה זכתה במגרש בשטח בן 2.5 דונם ותשלם כ-14 מיליון שקל. עמרם אברהם תשלם כ-11 מיליון שקל על מגרש בשטח בן 5.4 דונם. יש להבהיר כי ההבדל במחירים אינו קשור לגודל המגרש אלא לכמות חדרי המלון והיקף שטחי המסחר.
תוכנית המתאר של אילת מייעדת את שטח שדה התעופה לשעבר, ששטחו הכולל הוא 850 דונם, בעיקר למגורים ומלונאות. כן קיים מתחם פארק הטרמינל, שממוקם בחלק הדרומי של שדה התעופה, שהוחכר לעירייה על ידי רשות מינהל מקרקעי ישראל לתקופה של 11 שנים. תוכנית הבנייה בשדה התעופה הישן, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית דרום ב-2019, מתפרסת על שטח של 277 דונם. התוכנית קובעת תמהיל ייעודי קרקע הכולל 28,000 מ"ר של שטחי ציבור, 62,000 מ"ר של מגורים ו-92,000 מ"ר של שטחים ציבוריים ועוד 51,000 מ"ר של שטחי מלונאות.
נועם גרייף, מנכ"ל חברת עמרם אברהם, מרוצה מאוד מזכיית החברה במכרז: "לעיר אילת יש תוכנית מתאר שמדברת על להכפיל את כמות האוכלוסייה, כולל כמות חדרי המלון בעשר השנים הקרובות. בעיר יש ביקושים מאוד גדולים למלונאות. התפיסה של בתי המלון הוותיקים כמו הרודס, דן ומלכת שבא השתנתה. היום יש ביקוש למלונות יותר קטנים, עם חדרים יותר קטנים ושטחים ציבוריים איכותיים. אנשים מבלים פחות זמן בבית המלון. המיקום של רצועת המלונות החדשה הוא מול בריכות המלח, שזה שבע דקות מחוף הים". חברת עמרם אברהם בונה בימים אלה שישה בתי מלון, בכינרת וגם באילת. בכוונת החברה לתפעל בעצמה את בתי המלון".
איתי שפרן, ממכון גיאוקרטוגרפיה, מסביר ש"המתחם הזה בשדה התעופה הוא מתחם מאוד חשוב אורבנית לאילת. הוא למעשה מייצר תשתית וקישוריות מהמלונות בחוף הצפוני אל העיר עצמה ולא דרך הטיילת העמוסה והמשעממת. הרצף הזה קריטי כדי לייצר מסחר רחוב חדש, רחוב ומרחב חדש ומעניין".
באילת יש 50 בתי מלון וכ-11 אלף חדרי הארחה במלונות רשמיים. יש עוד אלפי יחידות אירוח ודירות להשכרה שמספקות היום שירותי הארחה. שפרן מעריך שיהיה ביקוש לחדרי המלון החדשים: "רמות התפוסה באילת כל הזמן גבוהות יחסית, והיצע חדש ייצר תחרות נוספת על הארחה בעיר, יגדיל את ההיצע הזמין ויוריד גם עומס מדירות נופש ודירות מגורים שהוסבו לשימושי הארחה ומייצרים מטרד ממשי הן לעירייה והן לתושבי העיר. העיר זקוקה למקורות הכנסה והתיירות רק תזין אותה".
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מסר: "שיווק ארבעת המתחמים הללו יהווה מנוף חשוב ונוסף לעיר, יספק תוספת מתבקשת המתאימה לביקוש הגובר לחדרי מלון לצד שטחי מסחר בעיר, שיוסיפו גם מקומות עבודה חדשים ונוספים. התוכנית הותאמה לתנאי המקום הייחודיים באילת, וכוללת תוספת דירות למגורים לצד התשתיות הנדרשות".