סגור

מתכנני ערים יוכלו להגיש מועמדות לתפקיד מנהל מחלקת תב”ע

בעקבות פניית כלכליסט שונתה ההגדרה, זאת לאחר שמנהל מינהל השלטון המקומי במשרד הפנים עדכן בשבוע שעבר את הקריטריונים, כך שלתפקיד יוכלו לגשת רק מי שרשום בפנקס המהנדסים והאדריכלים

מנהל מינהל השלטון המקומי במשרד הפנים עדכן בשבוע שעבר את הקריטריונים למועמדות לתפקיד מנהל מחלקת תב"ע (תוכנית בניין עיר) ברשויות המקומיות. לפי העדכון, לתפקיד יוכלו לגשת רק מי שרשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים. המשמעות היא שמתכנני ערים שהם בהגדרה בוגרי תואר שני בתוכניות ייעודיות באוניברסיטאות העברית, תל אביב ובאר שבע ובטכניון - לא יוכלו לנהל מחלקות תכנון עיר. בעקבות פניית “כלכליסט” למשרד הפנים שונתה ההגדרה באופן שגם מתכנני ערים יוכלו להגיש את מועמדותם.

1 צפייה בגלריה
תמי גבריאלי
תמי גבריאלי
תמי גבריאלי, יו”ר איגוד מתכנני הערים. “תואר בהנדסה לא רלבנטי”
(צילום: חן לאופולד )

תמי גבריאלי, יו"ר איגוד מתכנני הערים, מנהלת מאבק רב־כיווני לשדרוג מעמדם של מתכנני הערים. במכתב תגובה ששלחה שלשום לרו"ח תומר ביטון, מנהל מינהל השלטון המקומי במשרד הפנים, היא מחתה על הגדרת התפקיד: "למרבה הצער, קובץ תיאור התפקיד ‘מנהל יחידת תב"ע’ המעודכן שגוי ביסודו, ועל פניו דרישות ההשכלה והניסיון בו בלתי סבירות באופן קיצוני עד כדי חוסר רלבנטיות, ועלול לגרום נזק קשה ביותר לתכנון העירוני בישראל.
“דרישות ההשכלה והניסיון לתפקיד שכל עניינו תכנון עירוני הן חסרות כל היגיון. ההכשרה האקדמית המתאימה ביותר והרלבנטית ביותר לתפקיד היא תואר אקדמי בתכנון ערים ואזורים. תואר אקדמי באדריכלות ולא כל שכן לימודי הנדסת אדריכלות אינם מספקים הכשרה מספקת בתחום התכנון העירוני. תואר בהנדסה כלל אינו רלבנטי".