סגור

עסקת נדל"ן ראשונה לפורשי חסידות גור: רכשו מגרש בירושלים ב-40 מיליון שקל

עמותה של קהילת הרב שאול אלתר, בן דודו של האדמור מגור רכשה מגרש ברחוב ירמיהו 72 בכניסה לירושלים עליו תקים מבנה בן 8 קומות עבור בית מדרש ושאר המוסדות של הקהילה שמונה כ-500 משפחות

פיצול בחסידות גור, מביא לדרישה הולכת וגדלה למוסדות תורה וחינוך: בימים האחרונים רכשה עמותה של קהילת הרב שאול אלתר, בן דודו של האדמור מגור הרב יעקב אלתר, מגרש ברחוב ירמיהו 72 בכניסה לירושלים תמורת 40 מיליון שקל. המוכרת היא משפחת אלבוים, כאשר על המגרש בנויים כיום ישיבת "חיי משה", מבני תעשייה שונים, ומספר דירות. בכוונת קהילת אלתר להקים על השטח מבנה בן 8 קומות עבור בית מדרש ושאר המוסדות של הקהילה החדשה.
חסידות אלתר מונה כיום 500 משפחות, לאחר שב-2019 נוצר בחסידות גור קרע גדול, עם פרישתו של הרב שאול אלתר מהחסידות יחד עם מאה משפחות על רקע מחלוקת הנוגעת ללימודי הגמרא. הפיצול בחסידות הגדולה והחזקה בישראל, נמשכת עד היום, ועד כה פרשו כאמור, כ-500 משפחות. בין שתי הקהילות קיים סכסוך, וחסידות גור מזהירה את חסידיה שלא להתקשר עם הפורשים, גם אם מדובר בקרובי משפחה מדרגה ראשונה.
1 צפייה בגלריה
מגרש רחוב ירמיהו 72 ב כניסה ל ירושלים
מגרש רחוב ירמיהו 72 ב כניסה ל ירושלים
מגרש רחוב ירמיהו 72 בכניסה לירושלים
(צילום: קהילת גור תורה )
הקושי המרכזי של משפחה שהשתייכה לחצר חסידות גור, במעבר לקהילת הרב אלתר, נובע מההכרח לנטוש מיידת את מוסדות הלימוד של החסידות, ולעבור למוסדות חדשים, כאשר בדרך כלל מדובר במספר רב של ילדים בכל משפחה. עם הפיצול ב-2019, הודיע הרב שאול אלתר על הקמת ישיבות ותלמודי תורה עצמאיים עבור הקהילה הטרייה.
בכיר בקהילת אלתר מסר ל"כלכליסט" כי הקהילה הקימה כבר ישיבות ומוסדות חינוך במספר מבנים אותם שוכרת העמותה בירושלים ובערים אחרות, כאשר רכישת הנכס ברחוב ירמיהו היא עסקת הרכישה הראשונה של הקהילה. לדבריו, את המימון לעסקה ונכסים נוספים שבכוונת הקהילה לרכוש, מבצעת העמותה באמצעות קמפיין גיוס המונים בו התקבלו תרומות של עשרות מיליוני שקלים.
בין התומכים בקהילת אלתר אשר תמכו בעבר בחסידות גור וכיום מזוהים עם הרב שאול אלתר - בעלי רשת המרכולים אושר עד, ואיש העסקים היהודי אמריקאי מוטי קליין, אשר ניהל סכסוך עסקי ומשפטי עם בעל השליטה לשעבר בחברת אפריקה ישראל לב לבייב.