סגור

בשל הפסדי ענק: זילו מבטלת מיזם לרכישת בתים לשיפוץ בארה"ב

חברת הנדל"ן, שנחשבת למוכרת ביותר בתחום בארה"ב, חשפה הפסד של מעל ל-380 מיליון דולר במיזם שנקרא Zillow Offers; לפי דיוחים, בכוונתה למחוק כחצי מיליארד דולר ולפטר כרבע מהעובדים. אחת הבעיות העיקריות הייתה שבעקבות שינוי באלגוריתם הגישה זילו הצעות רכישה גבוהות מדי על בתים

חברת הנדל"ן זילו גרופ (Zillow Group) מבטלת מיזם לרכישת בתים לצורכי שיפוץ ומכירה מחדש, לאחר שאלגוריתם התמחור שלה לא העריך נכון את שווי הבתים. בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי החברה מתכוונת לבצע מחיקות שווי של עד 569 מיליון דולר ולצמצם ברבע את כח האדם, כחלק מסגירת המיזם בחודשים הקרובים.
ההחלטה לסגת מהמיזם התקבלה לאחר שתוצאות הרבעון השלישי חשפו הפסד של מעל ל-380 מיליון דולר במיזם, שנקרא Zillow Offers. אחת הבעיות העיקריות הייתה שבעקבות שינוי באלגוריתם הגישה זילו הצעות רכישה גבוהות מדי על בתים, בעוד ששוק הנדל"ן האמריקאי התחיל להתקרר. "לא הצלחנו לחזות נכון את המחירים העתידיים של הבתים בצורה מספיק מדוייקת כדי להפוך את העסק הזה לבטוח", סיכם המנכ"ל ריק ברטון. עוד הוסיף, כי רכישה ומכירה של אלפי בתים בכל חודש דרשה מהחברה לסכן יותר מדי הון.
2 צפייה בגלריה
ריק ברטון מנכ"ל ומייסד זילו גרופ Zillow
ריק ברטון מנכ"ל ומייסד זילו גרופ Zillow
ריק ברטון, מנכ"ל ומייסד זילו גרופ
(גטי)
הקשיים במיזם נחשפו מוקדם יותר החודש, אז דווח כי החברה לא מתכוונת לרכוש בתים נוספים עד סוף השנה מכיוון שהיא מתקשה למצוא עובדים לביצוע השיפוצים. זמן קצר לאחר מכן נודע כי החברה שילמה מחירים מופרזים וספגה הפסדים בגין המכירות, ואילו השבוע דווח בבלומברג כי החברה מנסה למכור בסביבות 7,000 בתים עבור 2.8 מיליארד דולר למשקיעים מוסדיים.
זילו הוקמה לפני 15 שנה ונחשבת לחברת הנדל"ן המוכרת ביותר בארה"ב. היא ידועה בעיקר בשל פרסום בתים למכירה באתר האינטרנט ופרסום אומדן מחירים, הנקרא Zestimates. ב-2018 ובהובלתו של ברטון - שהוא גם אחד מהמייסדים - נכנסה החברה גם לתחום רכישת הבתים לצרכי שיפוץ ומכירתם ברווח, המכונה iBuying.
2 צפייה בגלריה
זילו גרופ Zillow Group
זילו גרופ Zillow Group
זילו גרופ
(גטי)
ההחלטה של זילו לסגת מהמיזם מעלה שאלות גם לגבי ברטון, יזם סדרתי שייסד גם את חברת התיירות אקספדיה ואת אתר הקריירה גלאסדור. הוא חזר לתפקיד מנכ"ל החברה ב-2018 מתוך כוונה להוביל את החברה לתחום ה-iBuying, ובשלב זה נראה שהוא מתכוון להישאר בתפקידו בעוד שהחברה תשוב להתמקד בעסקי הבסיס שלה - חיבור בין מתווכים ורוכשי בתים. "אנחנו מאמינים שיש דרכים טובות, רחבות, פחות מסוכנות ומותאמות יותר עבורנו, במטרה לאפשר לכל הלקוחות שלנו שרוצים לעבור בית לעשות זאת", כתב ברטון במכתב למשקיעים.