סגור
מלון חדש במקום מלון סאן ש נבנה ב טיילת ב בת ים
מלון סאן בטיילת בת ים. לפרויקט יש חובות של 360 מיליון שקל לבנקים (צילום: יריב כץ)

יזם הנדל"ן ראובן אלה במו"מ לרכישת מלון סאן בבת ים

לכלכליסט נודע שהמלון, שתקוע בשלבי בנייה, נמצא במו"מ לרכישתו. לפי הערכות, המוכר דורש 500 מיליון שקל

מלון סאן בטיילת של בת ים, שכבר תקופה ארוכה עומד תקוע בשלבי בנייה, נמצא במו"מ מתקדם לרכישתו על ידי יזם הנדל"ן ראובן אלה, כך נודע ל”כלכליסט”. אלה צפוי לסיים את בניית המלון. על פי הערכות, המוכר יהושע גוטמן דורש כ־500 מיליון שקל, אך מאחר שיש לפרויקט חובות לבנקים בסכום של כ־360 מיליון שקל, הצפי הוא שמחיר העסקה יהיה נמוך יותר.
ראובן אלה הוא יזם נדל"ן ותיק שמתמחה בנכסים מניבים בתחומי מלונאות, משרדים ומסחר. אלה מחזיק, בין היתר, בחלק ממלון דניאל בהרצליה, בבנייני משרדים בירושלים, במלון פאבליקה בהרצליה, בקולנוע פאר בתל אביב, המיועד לבנייה למגורים, וכן במלונות בחו"ל. אלה אישר כי הוא נמצא במו"מ לרכישת המלון.
המבנה המקורי של מלון סאן נבנה בשנות השבעים והוא התנשא ל־14 קומות. ב־1974 פרצה במלון שריפה ומצבו החל להידרדר, עד שבשנות התשעים הוא הוסב בחלקו לקליטת עולים. ב־2005 המלון ננטש והקרקע נמכרה תמורת כ־10 מיליון דולר ליזם חרדי תושב חוץ בשם יהושע גוטמן. למרות הרכישה והכוונות של גוטמן להכשיר את המלון מחדש, הוא עמד נטוש עד 2012, אז החלה הריסתו. אלא שהבנייה המחודשת נעצרה לאחר תקופה קצרה והמלון שוב נותר שומם, הפעם בדמות שני מבנים בני 23 קומות. ב־2019 הודיע היזם כי הוא מחדש את הבנייה במקום, והעריך כי המגדל הדרומי ייפתח בעוד כשנתיים כמלון סוויס הוטל של רשת אקור, שיכלול 276 חדרים, ובהמשך גם המבנה הצפוני ישמש כמלון עם מספר חדרים דומה. לאחר כשנה הבנייה שוב נעצרה ומאז שני המבנים נותרו נטושים. עם זאת, הפרויקט כבר כולל 2,500 מ"ר שטח מסחרי, אולם אירועים של כ־1,700 מ"ר ומרכז ספורט בן 2,500 מ"ר שקיימים ופועלים.