$
הכסף

מכינים את השטח לפרידה: הכרטיסים ששולפים הפועלים ולאומי נגד חברות האשראי

שני הבנקים הגדולים מגבירים את השיווק ברשתות החברתיות של כרטיסי הפריפייד שלהם לקראת הפרידה מישראכרט ולאומי קארד

רחלי בינדמן 07:2509.12.18

הבנקים ממשיכים להיערך לקראת הפרידה הצפויה מחברות כרטיסי האשראי והחלו להשקיע תקציבי פרסום בכרטיסי החיוב פריפייד (prepaid) שלהם כדי לשווקם בעיקר ברשתות החברתיות, בקרב קהל לקוחות צעיר, זה שבעתיד הקרוב ינפיק לעצמו כרטיס אשראי.

 

 

 

 

הבנקים הגדולים הפועלים ולאומי, שהחוק להגברת התחרות בשוק האשראי מחייבם למכור את חברות כרטיסי האשראי שלהם לאומי קארד וישראכרט, מנסים לשדר שמדובר בפעילות שיווק שגרתית. אולם מסתמן כי הפרסום של הכרטיסים האלה הוא צעד מקדים לקראת מחיקת הקשר בין הבנקים הגדולים והמותגים לאומי קארד וישראכרט והכנת המיתוג לכרטיסים הבנקאיים ביום שלאחר השלמת הפרידה, זאת כשכבר לא יישאו את השמות ישראכרט ולאומי קארד אלא רק יתופעלו על ידיהם מאחורי הקלעים.

 

מימין: מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו ומנכ"לית לאומי רקפת רוסק־עמינח מימין: מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו ומנכ"לית לאומי רקפת רוסק־עמינח

 

 

לאומי מציע כרטיס פריפייד בשם me - שממותג ככרטיס לניהול דמי כיס שמוטען דרך אפליקציה המאפשר להורים לשלוט בסכומי הכסף שהם נותנים לילדים שלהם, ולבני נוער לנהל את הכסף שלהם עצמאית. לבנק הפועלים יש כרטיס בשם Up card עם פיצ'רים דומים שמשווק על ידי הבנק בעיקר לעסקים במסגרת הקמפיין של הבנק להציע את השירותים המתקדמים ביותר לעסקים קטנים ובינוניים.

 

כרטיסי הפריפייד הם כרטיסים תמימים לכאורה שהשימוש בהם מוגבל, שכן הם אמורים לספק תחליף מזומן לגורמים שלא מחזיקים בכרטיסי אשראי – מלבד עבור הורים לילדיהם, גם עבור קשישים ובעלי מוגבלויות שרוצים לתת כרטיסים כאלה עם הטענה מוגבלת למטפלים שלהם.

 

בנוסף, הכרטיסים מיועדים לאנשים שאין להם חשבון בנק (פלח שוק של כמיליון איש) או כאלה שחשבון הבנק שלהם הוגבל וכן להטענה בדולרים ושימוש בחו"ל עבור מי שמחזיק רק בכרטיס אשראי מקומי. במקביל, הכרטיסים האלו מוצעים גם לבתי עסק כתחליף ל"קופה קטנה" לטובת שימוש של עובדים להחזרי הוצאות וניהול ההוצאות של בית העסק.

 

הכרטיסים האלה יכולים לשמש בעתיד לתחרות נוספת מול חברות כרטיסי האשראי - כרטיסי גיפט קארד שמעניקים מעסיקים גדולים לעובדים שלהם בעיקר בחגים שאותם מכבדת שורה ארוכה של בתי עסק. לישראכרט, למשל, יש את Maximum gift card שנחשב לאחד הכרטיסים היותר פופולריים בקרב העובדים, שכן הוא כולל פריסה רחבה מאוד של רשתות, וגם ללאומי קארד יש כרטיס כזה. בנוסף, הכרטיסים הבנקאיים האלה יכולים להוות בעתיד איום אפשרי על כרטיסי התן ביס וסיבוס שבעליהם גוזרים היום קופון שמן מהמסעדות שמכבדות אותם - תחום פעילות שאליו לוטשות עיניים גם חברות כרטיסי האשראי.

 

כרטיס הפריפייד של לאומי נקרא me שנגזר כמובן מהשם לאומי, שם קליט שמתחבר לשם ולמיתוג של הבנק. בדומה כרטיס הפריפייד של הפועלים נקרא up card - ומזכיר את התחלת שמו של הבנק "הפ־ועלים". אין זה אומר כמובן שהבנקים מתכננים לקרוא לכרטיסים הבנקאיים החדשים me ו־up, אך המהלכים השיווקיים האלה טומנים בחובם את ההכנות שהבנקים הגדולים עושים לקראת הפרידה מכרטיסי האשראי.

 

לאומי כבר מכר את לאומי קארד לקרן ההשקעות ורברוג פינקוס (בעסקה שכפופה לאישור הפיקוח על הבנקים) ובנק הפועלים פרסם בסוף השבוע טיוטת תשקיף שנייה להנפקת ישראכרט, כאשר על פניו נראה שהכיוון שדרכו ייפרד מהחברה יהיה באמצעות הנפקתה בבורסה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x