שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
צרכנות פיננסית

סלינגר: לשלול עמלה מסוכני ביטוח שלא פוגשים לקוחות להתאמת מוצר פנסיוני

המפקחת מבהירה כי הנוהג במסגרתו מצורפים עובדים למוצר פנסיוני מבלי לקיים פגישה מקדימה עם הסוכן הוא בעייתי ואם מתרחש הוא שולל את זכות הסוכן לעמלה

רחלי בינדמן 10:5803.10.17

בין המפקחת על הביטוח דורית סלינגר לסוכני הביטוח אף פעם לא שררו יחסי אהבה גדולים, אבל הפעם נראה שהם באמת הכעיסו אותה מאד. המפקחת פרסמה אתמול "הבהרה" לפיה כל עוד סוכן הביטוח לא נפגש עם העובד בטרם צירף אותו למוצר פנסיוני, אסור לגוף הפנסיוני לשלם לו עמלה על אותו לקוח.

 

 

 

סלינגר מתארת בהבהרה את התופעה הידועה במסגרתה עובדים המצורפים למקומות עבודה לא פעם, כלל לא פוגשים את סוכן הביטוח אלא מצורפים דרך רשימה שמעביר המעסיק למוצר הפנסיוני והסוכן מצידו נהנה מעמלה על שיווק המוצר מהיצרן הפנסיוני מבלי שביצע פעולת התאמת צרכי לקוח.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

 

מבחינת סלינגר הדבר לא מקובל והיא דורשת לשלול עמלה מסוכן שלא טרח להיפגש עם הלקוח ולבצע לו התאמה אישית של המוצר הפנסיוני שמתאים עבורו ומרמזת כי בפועל הסוכנים קיבלו עמלות שלא מגיעות להם.

 

אלא שיש קושי מבחינת רשות שוק ההון לבדוק מול כל עובד של מעסיק האם פגש או לא את סוכן הביטוח לפגישת התאמת צרכים ולוודא שאם לא התקיימה פגישה שכזו, קרן הפנסיה שללה מהסוכן את עמלת השיווק. יתרה מכך, הרצון לצרף את העובד למוצר הפנסיוני מהר ככל הניתן לא בהכרח מתיישב עם האפשרות הטכנית לקיים פגישות עם הסוכנים ערב בחירת המוצר ולא פעם יוצא שסוכן הביטוח מגיע לפגישה רק לאחר שנבחר כבר המוצר הפנסיוני ללקוח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x