$
עצמאים

פרילנסרים: שמונה סיבות לא להציע הנחה

לקוחות פוטנציאלים מבקשים מכם להוריד את התעריף? אתם מסתכנים ביצירת תקדים גרוע עם הלקוח או להיראות פחות מקצועיים; בניו יורק טיימס פרסמו את הסיבות להתעקש על המחיר

סוכנויות הידיעות 09:4421.08.13
האם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר? כרגע סיימתם שיחת טלפון מעולה עם לקוח פוטנציאלי. שלחתם להם הצעה שמסכמת את כל הפרטים שדנתם בהם, ואתם ממתינים בהתרגשות לתוצאות, מתוך הרגשה שהכל הולך להסתדר על הצד החיובי. למעשה, אתם מניחים שהעברת ההצעה נועדה לפרוטוקול בלבד.

בשעה טובה התשובה המיוחלת מגיעה. אתם בטוחים שאתם עומדים להוסיף לקוח נוסף לרשימה, לפחות בטוחים בכך עד שאתם מתחילים לקרוא את התשובה, שכתובה פחות או יותר בסגנון הזה:

 

אנחנו מאד אוהבים את העבודה שלך, ונשמח לראות אותה בפרויקט הזה. אך מכיוון שאנחנו מעוניינים לעבוד איתך לא מעט, נעדיף לשמוע על התעריף הסיטונאי שלך - כמה אתה גובה מלקוחות שעובדים איתך לעיתים קרובות?

 

פרילנסר, לפעמים עדיף להתעקש על המחיר פרילנסר, לפעמים עדיף להתעקש על המחיר צילום: שאטרסטוק

 

מה השתבש? האם אתם צריכים להוריד את המחיר או פשוט לסרב ללקוח הפוטנציאלי הזה? בניו יורק טיימס החליטו להתמודד עם הסוגיה ובחנו את הבקשה השכיחה בה נתקלים עצמאיים לקבל תעריפים מוזלים. בכתבה הם מפרטים שמונה סיבות מדוע עדיף לא להוריד את המחיר.

 

1. לקוחות פוטנציאלים שמבטיחים לספק לכם הרבה עבודה, לרוב לא עומדים במילה שלהם. ההבטחה לעבודה עתידית היא "גזר" ידוע בעולם העצמאיים, שלעיתים קרובות לא מתממשת. בעיה זו הופכת להיות מהותית יותר כשלא חותמים מראש על חוזה.

 

2. תעריף מוזל מציב תקדים גרוע עם הלקוח. אם לא תתעקשו על התעריף שלכם, הלקוח יניח שיוכל לשנות את כל ההצעות שלכם. לדוגמה, אם תגידו לו שתצטרכו שבוע כדי להשלים את הפרויקט, הוא עשוי לחשוב שמדובר בהמלצה בלבד ולדרוש שתספיקו תוך ארבעה ימים. בסופו של דבר תמצאו עצמכם מתמקחים על כל פרט בפרויקט.

 

3. אתם לא סחורה. העבודה שלכם נוצרת באופן אישי עבור כל לקוח. לא משנה כמה עבודה הלקוח מספק לכם, עדיין ישנן רק 24 שעות ביממה. אתם לא מפעל של ייצור המוני.

 

4. לקוחות שדורשים הנחה מתגלים כבעייתיים גם בתחומים אחרים. זו עובדה מעט תמוהה, אך היא לרוב מתגלה כנכונה. מסתבר שאותם לקוחות שמבקשים מכם לעבוד תמורת פחות גם באים בדרישות נוספות ומעבירים ביקורת רבה.

 

5. אתם עשויים לפתח טינה כלפי הלקוח מכיוון שבעיניכם הוא משלם לכם פחות מהשווי שלכם. חוק מרפי עובד פה שעות נוספות. בדרך כלל מיד לאחר שאתם מסכימים לעבודה בתעריף מוזל, אתם תקבלו הצעה מלקוח המעוניין לשלם מחיר מלא. אך מכיוון שהזמן שלכם כבר מוקדש ללקוח הראשון, עומדות בפניכם שתי אפשרויות: או שתעמיסו על עצמכם יותר מדי או שתאלצו לדחות את הלקוח שמשלם יותר.

 

6. הלקוח עשוי להטיל ספק במקצועיות שלכם. הלקוח עשוי להתייחס לעבודה שאתם עושים כאילו אינה עומדת בסטנדרטים מקצועיים, רק מכיוון שאתם גובים מהם פחות מאנשי מקצוע אחרים בתחום. ככל שאדם משלם יותר עבור ייעוץ או פרויקט, כך הוא מעריך אותם יותר.

 

7. תעריף נמוך יותר עשוי לגרום לכם לבעיות פיננסיות. אתם הרי מנסים להתפרנס. כאשר אתם גובים תעריף נמוך יותר אתם מרוויחים פחות. אל תאפשרו לעצמכם להיגרר לבעיות פיננסיות מכיוון שלא גביתם מספיק על העבודה שלכם.

 

8. התעריפים שלכם קרוב לוודאי ממילא נמוכים מדי. עצמאים רבים, גם המנוסים שביניהם גובים פחות מכפי שהם צריכים. זה נובע מכך שרבים אינם יודעים כמה לגבות ואילו אחרים אינם חשים מספיק ביטחון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x