$
הוועידה לעסקים קטנים ספטמבר 2010

"בתי עסק צריכים להיערך לעליית ריבית מהירה מהצפוי"

כך אמר מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות עידן אזולאי בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט". סמנכ"ל אשראי ועסקים בלאומי קארד: "הכלכלה ובתי העסק בכיוון הנכון – הצריכה הקמעונאית ברבעון השלישי זינקה ביותר מ-10%"

תומר זלצר 15:2413.09.10
"בעוד שהריביות בעולם המערבי צפויות להישאר נמוכות עוד הרבה מאוד שנים, הרי שבישראל צריך להתכונן להעלאות ריבית בקצב גבוה יותר ממה שכולם חושבים. זה עלול לגרום להתחזקות של השקל מול הדולר וליצור בעיה ליצואנים. עסק שמייצא חייב לדעת איך להגן על עצמו משינויים בשער החליפין" – כך אמר מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות עידן אזולאי, שדיבר בפאנל בנושא אפשרויות מימון לעסקים במסגרת הוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים 2010 של "כלכליסט" וגוגל בשיתוף להב.

 

כתבות נוספות מהוועידה:

 

חנוך וולף, סמנכ"ל אשראי ועסקים בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, דיווח על צמיחה נאה בצריכה הקמעונאית ברבעון השלישי. לדבריו, "לפי נתוני הרבעון השלישי, חודשי הקיץ יולי-אוגוסט והמחצית הראשונה של ספטמבר, יש עלייה דו-ספרתית בצריכה הקמעונאית במשק. זוהי בשורה בעבור העסקים הקטנים והבינוניים: זה אומר שהכלכלה שלנו בהחלט בכיוון הנכון".

 

לדברי וולף, "בישראל פועלים כ-400 אלף בתי עסק. מדי שנה נפתחים כ-40 אלף בתי עסק חדשים ונסגרים כ-38 אלף בתי עסק. לפי כשנתיים ביצענו מחקר וגילינו שלוש סיבות לסגירת בתי עסק: שיווק לא נכון, ניהול פיננסי לא נכון וניהול לא נכון. בידי חברות כרטיסי האשראי יש אינפורמציה על כ-6 מיליון לקוחות מחזיקי כרטיס. אנחנו יודעים לפלח את הקניות שלהם לפי סוג הצריכה, אזורי המגורים שלהם ותדירות הביקורים בבית העסק. זוהי אינפורמציה שיווקית שיכולה להצטרף לניהול שיווק נכון – כמו, למשל, ביצוע דיוור ישיר ללקוחות פוטנציאליים".

 

מה דעתך על מניית מזרחי טפחות:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה
אהרן שטרן, מנהל מרחב שרון בבנק מזרחי טפחות, דיבר על חשיבות יצירת האמון בין בית העסק לבין הבנק. לדבריו, "בית עסק חייב לבצע בדיקה של מחירים לפני שהוא סוגר על מימון בנקאי – ריביות ועמלות למיניהן. לדאבוננו, עסקים נכנסים גם לקשיים והבנק לא ממהר לקבל החלטות על סיום מערכת היחסים. אנחנו הולכים כברת דרך לקראת הלקוח ומגלים רגישות וסובלנות כדי לחלץ את העסק מהמצוקה. מבחינת בעל החברה, כשהעסק נכנס למצב לא נוח – כדאי לקחת בעל מקצוע טוב כדי להגדיל את הסיכוי להיחלץ מהמשבר".

 

יובל כהן ממס הכנסה התייחס לביקורת שהושמעה בוועידה נגד יישום הדיווח המקוון: "בסופו של דבר, המטרה היא לצמצם את תופעת הכלכלה השחורה – מה שיכניס לקופת האוצר הרבה כסף. כמו כל חקיקה חדשה שנכנסת יש תהליך של למידה – גם שלנו במס ההכנסה וגם בבתי העסק. אני פונה לבתי עסק וקורא להם להקפיד ולהתייעץ עם אנשי מקצוע כדי שהדיווח המקוון שלהם יהיה תקין ויעיל".

 

לדברי כהן, "יש משפט שאנחנו נוהגים להשתמש בו: 'במס הכנסה הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד יהיה הלקוח – גם אחרי שהוא חלילה יפסיק להיות בעל עסק'. המטרה של מס הכנסה היא בסופו של דבר לגבות את הכסף, לא להרוג את העסקים ולייבש אותם. לשם כך יש לנו מגוון רחב של כלים וסמכויות שאפשר להשתמש בהן בתהליך איסוף הכסף".

 

עידן אזולאי נתן כמה עצות לגבי ניהול חכם של כספי בית העסק: "כסף שבית העסק מתכנן להשקיע בטווח הקצר, כדאי לשים בצד - בין השאר בקרנות כספיות שהן סוג של תחליף לפקדונות בבנק. לגבי השקעת כספים לטווח ארוך יותר, קודם כל כדאי להתייעץ. זה נשמע מאוד טריוויאלי, אבל אנשים לא מקפידים להתייעץ – גם בהשקעת סכומים מהותיים. יש מקום לגוון את התיק בצורה רחבה: אני לא בטוח שהסיכון היום הוא במניות, אלא דווקא יותר באגרות חוב. כשאני מסתכל היום על מחירי מניות, בעיקר בחו"ל, אני מוצא שהן נסחרות ברמתן הנמוכה ביותר זה שנים רבות. אבל שוב, אני ממש לא מייעץ לבית עסק להתחיל לקנות מניות מבלי להתייעץ היטב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x