$
שוק ההון

בצל החקירות: ירידה של כ-26% ברווח הנקי של בזק ברבעון הראשון

הרווח הנקי של חברת התקשורת הסתכם ב-260 מיליון שקל וההכנסות ירדו ב-3.8% ל-2.36 מיליארד שקל; הרווח התפעולי ירד ביותר מ-18% והסתכם בכ-462 מיליון שקל

אביב גוטר 08:1424.05.18

חברת התקשורת הישראלית בזק מסכמת הבוקר (ה') את הרבעון הראשון של 2018 עם פרסום הדוחות הכספיים. הרווח הנקי הסתכם בכ-260 מיליון שקל, לעומת כ-350 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד - ירידה של כ- 25.7%.

 

ההכנסות ירדו ב-3.8% ברבעון והסתכמו בכ-2.36 מיליארד שקל, בהשוואה לכ- 2.45 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד.בחברה מציינים כי הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות בכל המגזרים העיקריים של הקבוצה.

 

הרווח התזרימי של החברה (ה-EBITDA), בנטרול הוצאות/הכנסות תפעוליות ובניטרול השפעת יישום תקן חשבונאי IFRS 16) הסתכם ברבעון הראשון בכ-908 מיליון שקל בהשוואה לכ-990 מיליון שקל, ירידה של 8.3%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-462 מיליון שקל לעומת 566 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ-18.4%.

 

שלמה רודב, יו"ר בזק שלמה רודב, יו"ר בזק צילום: אלדד רפאלי

  

עוד דיווחה החברה כי דירקטוריון החברה החליט לאשר תכנית לפרישה מוקדמת ל-75 עובדים בקבוצה. בעקבות זאת בזק צפויה לרשום בדוחות הכספיים של הרבעון השני הוצאה בסך של 80 מיליון שקל, בנוסף להוצאה בסך 10 מיליון שקל שנרשמה ברבעון הראשון של שנת 2018.

 

במסגרת פרסום הדו"חות דיווחה בזק כי דירקטוריון החברה החליט על בחינת נושאים מסוימים שמטרתם מיקוד בפעילות הליבה של בזק, סינרגיות בין החברות הבנות ומכירת החברות הבנות: אתר האינטרנט וואלה! ובזק און-ליין המספקת שירותי טלמרקטינג לחברות. בבזק מציינים כי מדובר בבחינת נושאים שונים, כאשר טרם נקבעה תכנית סופית וחוסר הוודאות הרגולטורי צפוי להשפיע על החלופות המוצעות. בבזק מעריכים כי יידרש פרק זמן של מספר חודשים עד לגיבוש תכנית מלאה.

 

תוצאות הפעילות של בזק קווי ממשיכות להציג את השחיקה משירותי הטלפוניה לצד הגידול בפעילות משירותי אינטרנט ושירותי ענן ודיגיטל. הכנסות הפעילות הקווית הסתכמו בכ-1.063 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.078 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

בפילוח לפי מגזרי פעילות, הכנסות משירותי טלפוניה הסתכמו בכ-302 מיליון שקל לעומת כ-344 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של 9.6%. בבזק מסבירים כי הירידה בהכנסות מטלפוניה נבעה מקיטון בהכנסה הממוצעת לקו שהסתכמה בתקופה המדווחת ב-53 שקל לעומת 56 ברבעון המקביל בשנה שעברה, ירידה בשיעור של 5.4%. בנוסף, ובמצבת קווי הטלפון שהצטמצמה בשיעור של 4.9% לכ-1.889 מיליון קווים לעומת 1.986 מיליון קווים ברבעון הראשון בשנה שעברה.

 

עם זאת, הכנסות משירותי האינטרנט, קמעונאי וסיטונאי, ברבעון הראשון הסתכמו בכ-396 מיליון שקל לעומת 382 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עלייה של 3.7%. הצמיחה בהכנסות משירותי אינטרנט נבעה מהמשך התרחבות בבסיס קווי האינטרנט שהגיע לכ-1.65 מיליון מנויים, וזאת למרות ירידה של 24 אלף מנויים הנחשבים כלקוחות הקמעונאיים של החברה. מספר קווי האינטרנט בסיטונאות, במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, גדלה באופן ניכר והסתכמה ב-574 אלף מנויים לעומת 414 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הכנסות משירותי ענן ודיגיטל ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכמו בכ-62 מיליון שקל בהשוואה לכ-56 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עלייה של כ-10.7%. בבזק מציינים כי העלייה בהכנסות מגזר זה נבעה בעיקר מגידול בשירותי מרכזת פרטית וירטואלית (IP Centrex) ושירותי סייבר.

 

שלמה רודב, יו"ר בזק: "תוצאות קבוצת בזק ברבעון הראשון של 2018 ממשיכות לבטא את הגברת התחרות והשינויים בכל הזירות בשוק התקשורת. בזק נמצאת בעיצומו של תהליך לגיבוש אסטרטגיה לקבוצה לטווח ארוך".

 

ירידה של 7000 מנויים

התחרות בשוק הטלוויזיה מחריפה עם פרסום דוחותיה הכספיים של yes וירידה של 7000 מנויים לעומת הרבעון הקודם. סך המנויים של yes הסתכם ב-580 אלף מנויים לעומת 587 ברבעון הקודם ו-608 אלף לקוחות ברבעון המקביל בשנה שעברה. כזכור, בתחילת חודש ינואר השיקה yes את התכנית האסטרטגית שלה במסגרתה הוחלט למכור 3 חבילות טלוויזיה בלבד הכוללת הורדה במחירי השירותים.

 

כתוצאה מכך ההכנסה הממוצעת ממנוי הסתכמה ב-214 שקל למנוי לעומת 232 שקל למנוי ברבעון הראשון של השנה שעברה. נתון בולט נוסף העולה מהדוחות המחזק את התחרות העזה בשוק, מראה כי שיעור נטישת המנויים ברבעון הראשון הסתכם ב-6.1% לעומת 4.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-275 מיליון שקל לעומת כ-424 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של 11.6% הנובעת בעיקרה מירידה במצבת הלקוחות ומשחיקה בהכנסה הממוצעת למנוי.

 

חברת הלוויין גם סיכמה את הרבעון בהפסד תפעולי של מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כשלטענת yes עיקר הירידה נובע מהקיטון בהכנסות. עם זאת, הרווח הנקי הסתכם בכמיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-19 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

במגזר הסלולרי סיכמה פלאפון את הרבעון הראשון של שנת 2018 עם הכנסות של 619 מיליון שקל, ירידה של 1.4% לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה שהסתכם ב-628 מיליון שקל. בפילוח לפי פעילויות, הכנסות החברה משירותי סלולר הסתכמו בכ-431 מיליון שקל לעומת כ-425 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה זניחה של 0.9%.

 

בפלאפון מסבירים כי למרות התחרות העזה בשוק הסלולר, היציבות בהכנסות נובעת בהכנסות ממנויים חדשים, אשר קיזזה את הירידה בהכנסה למנוי כתוצאה ממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר הכוללות נפח גלישה רחב.

 

ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-188 מיליון שקל בהשוואה ל-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 2.6%. בפלאפון מסבירים כי הירידה בהכנסות מכירת ציוד קצה נובע בעיקר מירידה בכמות המכשירים שנמכרו ומביטול מס הקנייה על מכשירים סלולריים מיובאים אשר הובילה להפחתת מחירים.

 

פלאפון מדווחת כי מצבת המנויים שלה הסתכמה בסוף התקופה ב-2.546 מיליון מנויים, גידול של 4.7% בהשוואה לרבעון הראשון בשנה שעברה אז מצבת המנויים הסתכמה ב-2.430 מיליון. עם זאת, גם פלאפון רושמת ירידה בהכנסה הממוצעת ללקוח שהסתכמה הרבעון ב-57 שקל, ירידה של 3 שקלים לעומת הרבעון המקביל ושקל אחד לעומת הרבעון הקודם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x