$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שופרסל מחסלת את השותפות עם אמריקן אאוטלט

הרשת הפסיקה את השותפות - שהושקה בקמפיין נרחב לפני כשנתיים - עם אתר הסחר המקוון, שמוכר מוצרים זולים מארה"ב. המשאבים יושקעו בהרחבת שופרסל אונליין

אורנה יפת 07:0026.01.21

שופרסל הפסיקה את השותפות עם אתר הסחר המקוון אמריקן אאוטלט, שנתיים לאחר שהשיקה אותו בקמפיין נרחב עם הפרזנטורית שירי מימון. ל"כלכליסט" נודע כי רשת המזון בחרה לנתק את הקשר העסקי עם בעלת האתר האמריקאי, חברת לב קרגו. תחת זאת בחרו בשופרסל להעמיק את פעילות הסחר ולהגדיל את מגוון המוצרים באתר שופרסל אונליין, כך שישמש כמרקט פלייס עם מגוון קטגוריות נוספות לאלה הקיימות בו כיום.

 

 

בחברה הוחלט לשים את עיקר המשאבים הניהוליים בשופרסל אונליין ולא באמריקן אאוטלט, ובונים, באמצעות מחלקת האי־קומרס, תשתיות שיאפשרו את הרחבת הפעילות, במטרה להיכנס בעתיד גם לתחום של שיווק ומכירת מוצרים ומותגים מחו"ל, אך הפעם תחת האונליין של שופרסל ולא תחת אתרים חיצוניים.

 

מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן. עדיין חולם על מרקט פלייס מנכ”ל שופרסל איציק אברכהן. עדיין חולם על מרקט פלייס צילום: אביגיל עוזי

 

שופרסל השיקה את אתר הסחר אמריקן אאוטלט בנובמבר 2018 בשותפות עם לב קרגו, שבבעלותו של ישראלי שמתגורר במיאמי. המטרה היתה להציע מוצרים של מותגים בינלאומיים שיגיעו לצרכן מחו"ל, כאשר שופרסל היתה האחראית לשיווק בישראל. בפעילות הסחר המקוון הושקעו מיליוני שקלים, והאתר הציע תחת קורת גג אחת מוצרים מעולמות המזון, האופנה, הפארם, התיירות, והחשמל והאלקטרוניקה. בשופרסל הביעו תקווה כי האתר אמריקן אאוטלט יעבור לרווח כבר בשנת 2019 והצהירו כי הוא יהיה המענה לפעילותה של אמזון בישראל. אך בפועל המצב היה שונה. המגוון באתר היה דל, התלונות מצד הצרכנים התגברו ובתקשורת דווח על פירצת אבטחה באתר המאפשרת להאקרים נגישות למידע של המשתמשים באתר.

 

חודשים ספורים לאחר ההשקה, בשופרסל הבינו שהמכירות לא מתרוממות והחליטו לעצור את השיווק ואת קמפיין הפרסום, ולצאת במקצה שיפורים בכל הנוגע לתפעול האתר, מגוון המוצרים וזמן ההגעה של המוצרים לצרכן. חצי שנה לאחר שהפעילות הושקה, החליטה שופרסל להשיק את הפעילות של אמריקן אאוטלט מחדש, על רקע השקת האתר בעברית של אמזון אשר החלה לבצע שילוח מספקים מקומיים לצרכנים בישראל. גם ניסיון זה לא צלח, ושופרסל החליטה לצאת כאמור מהשותפות.

 

השקת אמריקן אאוטלט היתה אמורה לתת מענה לזירות מסחר בינלאומיות כגון אסוס, אמזון ו־eBay ואולי גם לקניון הווירטואלי של קבוצת פוקס, טרמינל איקס, שמתמחה במותגים בינלאומיים. השקת האתר היתה חלק מהתרחבות הקבוצה הקמעונאית בעולמות האי־קומרס כאשר היא השקיעה 10 מיליון שקל בפלטפורמת אי־קומרס ואף השיקה באותה העת את אתר התיירות שלה ושל גוליבר, שופרסל travel.

 

שירי מימון בקמפיין לאמריקן אאוטלט עם שופרסל. המגוון היה דל שירי מימון בקמפיין לאמריקן אאוטלט עם שופרסל. המגוון היה דל צילום: youtube

 

בתוך כך, שופרסל סגרה את סניף שופרסל אקסטרה שפעל בחולון והפכה אותו לחנות מוחשכת שתשרת את הזמנות האונליין. הסניף פעל על 7,000 מ”ר במודל של מחסן ענק למוצרים במחירים מוזלים, ולראשונה, הוקצה בחנות שטח למוצרי רשת הפארם Be. המשמעות היא ששופרסל מגדילה משמעותית את המגוון של רשת הפארם שלה באמצעות האונליין. עד כה הפעילה Be מחסנים קטנים יותר בתוך סניפי שופרסל, והיתה מוגבלת במגוון המוצרים שיכלה לשלוח לבית הלקוח. ברשת צפויים להשיק חנויות נוספות מוחשכות עם שטח ייעודי למוצרי פארם.

 

משופרסל נמסר: "לאחר בחינת הנושא, במסגרת פרויקט פיילוט ולאור ריבוי פרויקטים ורצון למיקוד אסטרטגי בעסקי הליבה תחת המותג שופרסל, החברה החליטה למקד את מאמציה בהתפתחות תחום האונליין תחת שופרסל אונליין, הן בתחומי מזון והן בתחומים שאינם מזון, כולל התרחבות לעולם המרקט פלייס ולעולמות נוספים".

x