$
פרסום ושיווק

רמי לוי מעמיק את החזית מול שופרסל: נכנס ללב ת"א ומבטיח משלוח עד הבית תוך שעתיים

לוי השיק הבוקר את המרכז האוטומטי הראשון בת"א: "פעילות האון ליין תהפוך רווחית ועם השלמת הפריסה הארצית, תגדיל פי 4 את מכירות האון ליין שלנו מ-7% ל-30% מהמכירות"

נורית קדוש 09:5518.12.19
רמי לוי מעמיק את החזית מול שופרסל ונכנס ללב תל אביב, עם פעילות און ליין שמאפשרת קבלת משלוח הביתה תוך שעתיים מרגע ההזמנה. המהלך מאפשר ללוי לחדור לזירה הרווחית של שופרסל ויינות ביתן. זאת לאחר שניסה לפני 3 שנים להכנס ללב הערים באמצעות רכישת מגה שקרסה, אולם סורב על ידי רשות התחרות.

המהלך יוצא לדרך, שנה ושלושה חודשים לאחר שלוי חתם עם חברת קומונסנס רובוטיקס להקמת 12 אתרים רובוטיים שיאפשרו אספקת הזמנות מקוונות באמצעות ליקוט אוטומטי. הבוקר השיק לוי את המרכז הראשון בתל אביב. בחודשים הקרובים צפויים להפתח מרכזים גדולים יותר בפתח תקווה, באר שבע וחולון.

 

 

 

״עם השלמת הפריסה הארצית של 12 המרכזים האוטומטיים, פעילות האון ליין תגדיל פי 4 את מכירות האון ליין שלנו מ-7% לכ-30% מהמכירות, ללא פגיעה במכירות החנויות הפיזיות״. כך אמר רמי לוי בשיחה עם כלכליסט. לדברי, המרכז הממוקם בקומת המרתף של מגדל שלום מאיר בתל אביב, יוכל לספק 400 הזמנות ביום, שיסופקו לבתי הלקוחות בתוך שעתיים מרגע ההזמנה.

 

רמי לוי  במרכז הלוגיסטי הרובוטי רמי לוי במרכז הלוגיסטי הרובוטי צילום: יריב כץ

 

לוי הוסיף כי מרכזי הליקוט האוטומטיים, מאפשרים להפוך את פעילות האון ליין המסבה לקמעונאים הפסדים- לרווחית. יש פער של כ-40% בין עלויות ליקוט ידני של המוצרים לאלו של הליקוט הרובוטי המתבצע כמעט ללא כח אדם. "המעבר לליקוט אוטומטי, הופך את פעילות האון ליין לרווחית ומאפשר פריסה ארצית רחבה. את זה אנו משיגים ללא השקעה כספית בהקמת מרכזים". בדברים אלו מרמז לוי להשקעות עתק של שופרסל, המקימה בימים אלו מרכזי ליקוט אוטומטיים במודיעין ובקדימה בהשקעה של 600 מיליון שקל. הבדל נוסף עליו מצביע לוי ולדבריו מעניק לו יתרון על שופרסל, נוגע לשיטת השילוח: "אנחנו עובדים ממרכזים בלב הערים שמיד עם ליקוט ההזמנה, נכנסים לרכב קירור ומגיעים לבית הלקוח תוך שעתיים. כשפועלים ממרכז גדול במרכז הארץ, הפעילות מחייבת ליקוט של כל ההזמנות לכל אזור, העמסה למשאיות שיצאו לערים השונות ובערים עצמן, שינוע ההזמנות לאזורים שונים בתוך העיר ברכבי אספקה קטנים יותר וזה מאריך את פרק הזמן שהמוצרים נמצאים בדרך ללקוח".

 

המרכז הרובוטי המרכז הרובוטי צילום: יריב כץ

 

בעלת המרכזים הרובוטיים היא חברת Robotics שהוקמה בשנת 2015 על ידי אייל גורן, אורי אברהם, שי כהן, ואלרם גורן. מאז הקמתה היא גייסה כ-20 מיליון דולר מ-Playground Global, Aleph VC ו-Innovation Endeavors של אריק שמידט. ביחס לבעלי החברה אמר לוי "הם יהיו המתחרים של אמזון, כי החלק הכי מורכז זה הלוגיסטיקה ואמזון מצליחה כי השקיעה במרכזים לוגיסטיים רובוטיים".

 

ההשקה של הפעילות, יוצאת לדרך באיחור קל, בעקבות סכסוך משפטי בין רובוטיקס לרבוע כחול שבשליטת בן משה. זאת על רקע הבנות בין רובוטיקס לרשת AMPM של רבוע כחול, המרכז הרובוטי במגדל שלום ישרת את הרשת שמנסה להרחיב את פעילותה בעיר דרך האון ליין. לוי, שההצעה שלו לרובוטיקס היתה אטרקטיבית יותר, הצליח להוביל לכך שההסכם שחתם עימם כלל את המרכז בתל אביב ובעקבות כך, תבעה רבוע כחול את רובוטיקס ולוי המתין עם ההשקעה עד לסיום ההליך המשפטי בין הצדדים.

 

x