$
פרסום ושיווק

יותר משתלם מחמאה: טרה תתחיל למכור חלב צמחי

המחלבה קופצת לראשונה על העגלה הטבעונית הלוהטת - ומשיקה סדרת תחליפי חלב בשיתוף VALSOIA האיטלקית; היא תתחרה ראש בראש בתנובה, שכבר הספיקה לכבוש 55% מהשוק

נווית זומר 08:5930.10.19

אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בפעילות, מחלבת טרה חוזרת ביזמות חדשה: תיכנס לראשונה לשוק החם של תחליפי החלב, אחד השווקים הצומחים ביותר בעולם ובישראל, ותתחרה על מדפי המקררים ראש בראש עם תנובה.

 

 

נודע שהמחלבה, שבבעלות קוקה־קולה ישראל, התקשרה עם מותג בינלאומי ידוע בתחום - VALSOIA מאיטליה, היצרנית הגדולה ביותר בארץ המגף של מוצרים טבעוניים. החברה שולטת ב־63% משוק המזון הצמחי באיטליה ומגיעה למחזור מכירות שנתי של 110 מיליון יורו.

 

השחקניות בשוק משקאות תחליפי החלב השחקניות בשוק משקאות תחליפי החלב צילום: שאטרסטוק

 

הובלת המהלך החדש היא תחת הנהלה חדשה, לאחר שנה לא קלה שבמהלכה ירד נתח השוק שלה למתחת ל־11% והוחלף מנכ"ל המחלבה.

 

המיתוג: משק צוריאל

 

ממצגת שערכה טרה לרשתות שיווק עולה שכבר בשבועות הקרובים היא תשיק סדרה של חמישה מוצרים: משקה סויה קלאסי, משקה סויה במתיקות מופחתת, משקה סויה לייט, משקה סויה בטעם וניל ומשקה שקדים קלאסי, כולם מצוננים. המוצרים מיוצרים באיטליה אך פותחו לשוק הישראלי.

 

למעט תנובה ותחליפי החלב של שופרסל, המשווקים במקרר תחת המותג גרין (אך תופסים נתח שוק של 2% בלבד ורק ברשת), שאר המתחרים בשוק מוכרים רק תחליפי חלב עמידים ומשומרים, שמשווקים על המדף ולא במקרר. המותג אלפרו שמיובא על ידי חברת שסטוביץ, מחזיק בכ־17% מהשוק.

 

הפעילות החדשה תנוהל תחת החברה־הבת של טרה משק צוריאל, שכבר מוכרת יותר בקרב הקהל הטבעוני בזכות הטופו שהיא מייצרת. אריזות המשקאות ימותגו בשפה של משק צוריאל, ויצורף אליהם הלוגו של ולסויה.

 

מכירת תחליפי חלב מהצומח בישראל מכירת תחליפי חלב מהצומח בישראל צילום: שאטרסטוק

 

בשלב זה טרה לא חשפה את מחיריה. ברשתות מעריכים כי יהיו יקרים במעט מתנובה, ב־5% עד 10%.

 

הנהירה אחרי שוק תחליפי החלב אינה מקרית. המעבר של צרכנים במערב לאורח חיים בריא, או לפחות המודעות העולה לכך, גרמה לצמיחה דו־ספרתית בקטגוריה מדי שנה. לפי נתוני סטורנקסט, שוק משקאות החלב הצמחי בישראל מגלגל 185 מיליון שקל, וצמח ב־2018 (במונחים כספיים) ב־17.5%.

 

תנובה הייתה החלוצה בתחום, וכעת שולטת ב־55.4% משוק התחליפים (כולל מעדנים ויוגורטים). לאחרונה החליטה על רענון הקטגוריה עם אריזות חדשות ומותג חדש וצעיר יותר בשם "תנובה אלטרנטיב". עוד הודיעה שייתווספו משקאות צמחיים חדשים כמו בריסטה, המיועד לקפה, וכן משקאות ומעדנים משיבולת שועל.

 

תנובה מייצרת כ־30 מוצרים שונים בקטגוריה של תחליפי החלב, ואת הדגש החזק שהיא שמה על הקטגוריה אפשר בהחלט לייחס לכך שהיא הכפילה את עצמה בתחום בארבע השנים האחרונות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x