$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

רוצה להיות שופרסל: רמי לוי מתכנן לנגוס בפעילות ספקי המזון

הרשת נערכת לצמוח בשנים הקרובות ע"י מכירה למכולות והרחבת המותג הפרטי ל־30% מהמכירות. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 25 מיליון שקל

נורית קדוש 08:3801.04.19

רמי לוי מתכנן לצמוח בשני מסלולים בשנים הקרובות, ועל חשבון הספקים: על ידי פתיחת חנויות למכירה ישירה למכולות ועל ידי הרחבת המותג הפרטי. ל"כלכליסט" נודע כי לוי נמצא במשא ומתן עם מחלבות ביוון ובטורקיה על הסכם לייצור מותג פרטי של מוצרי חלב טריים לרשת. במקביל נערך לוי להגדלת מכירות הבשר המצונן תחת המותג הפרטי באמצעות הכנסת מיכון לבית המטבחיים בפולין, שיאפשר לארוז בחו"ל את נתחי הבשר באריזות קמעונאיות. לוי מעריך כי מהלכים אלה, לצד השקת מוצרים נוספים, יגדילו את מכירות המותג הפרטי מ־18% בשנת 2018 ל־30% בתום 2020.

 

 

רמי לוי. קופיקס הפסידה 8.5 מיליון שקל רמי לוי. קופיקס הפסידה 8.5 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

 

במקביל צפוי לוי לפתוח חנויות למכירה ישירה למכולות, בדומה לפורמט קש אנד קרי שהשיקה שופרסל לפני שנה. החנות הראשונה צפויה להיפתח ברבעון הרביעי השנה בחולון, ולאפשר לבעלי מכולות ועסקים קטנים לרכוש מוצרים במחירים הנמוכים בכ־15% בממוצע מאלו שגובים מהם הספקים. בהמשך ייפתחו חנויות נוספות במודיעין ובנתניה.

 

את 2018 חתם לוי עם זינוק של 24.3% ברווח הנקי, שהסתכם ב־136.8 מיליון שקל, בזכות איחוד תוצאות רשת בתי הקפה והמרכולים קופיקס ורשת הפארם גוד פארם, לצד צמצום ההוצאות. מניית החברה קפצה אתמול ב־5.8% בעקבות פרסום הדו"חות. דירקטוריון החברה הודיע על חלוקת דיבידנד בגובה 25 מיליון שקל.

 

רשת המזון של לוי נהנתה מגל עליות המחירים שביצעו הספקים במחצית השנייה של 2018, וחתמה את השנה עם עלייה של 3.8% בהכנסות, שהסתכמו ב־5.3 מיליארד שקל, בדומה לצמיחה שרשם שוק המזון. לוי הוביל מהלך התייעלות וצמצום הוצאות על הסעות, שמירה ונקיון, כך שלמרות שחיקה מסוימת ברווחיות הגולמית, זינקו הרווח התפעולי והנקי בכ־25%.

 

 

כניסה למרכזי ערים

 

ברבעון הרביעי, במהלכו נכנסו לתוקף במלואן עליות המחירים של הספקים, רשמה הרשת עליה של 5% במכירות, שהסתכמו ב־1.3 מיליארד שקל. את הרבעון חתמה הרשת עם זינוק של 85% ברווח הנקי, שהסתכם ב־38.4 מיליון שקל. מהלכי התייעלות לצמצום הוצאות התפעול ושיפור תנאי הסחר מול הספקים — אפשרו ללוי להציג ברבעון הרביעי זינוק ברווחיות התפעולית שעלתה בשיעור חד מ־1.91% מהמכירות ל־3.3%.

 

לוי גם מתכוון לנגוס בפעילות שופרסל ומגה באמצעות חדירה למרכזי הערים. ל"כלכליסט" נודע כי לוי נערך להפעיל עד סוף השנה שלושה מרכזי ליקוט רובוטיים של הזמנות און ליין בתל אביב, חולון וירושלים. זאת בהמשך להסכם שחתמה החברה לפני כחצי שנה עם חברת קומונסנס רובוטיקס להקמת אתרים לצורך מתן שירותי הזמנות מקוונות בפריסה ארצית באמצעות רובוטיקה. בהמשך יוקמו תשעה אתרים נוספים, שיתחילו לפעול עד סוף יולי 2021. הפעלתם המלאה של 12 המתקנים הרובוטיים צפויה, להערכת לוי, להגדיל את מחזור המכירות של החברה בכ־1.5 מיליארד שקל בשנה.

 

לוי, שפתח לפני כחודש חנות שכונתית תחת מותג "רמי לוי בשכונה", מעריך כי יש מקום לפתוח 100-80 סניפים בפורמט עירוני שייתנו שירות במרכזי הערים ויתחרו בשופרסל שלי ובמגה בעיר. בכוונת החברה להשלים את הפריסה המתוכננת בחנויות של 700-300 מ"ר בתוך חמש שנים, גם בפתיחת חנויות וגם ברכישת חנויות קיימות.

 

בשנה שעברה השלים לוי את רכישת השליטה ברשת קופיקס, המפעילה כיום כ־31 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" ו־114 בתי קפה תחת המותג "קופיקס".  

 

תוכנית שיקום

 

לוי נערך לשיקום קופיקס שחתמה את 2018 עם הפסד נקי של 8.5 מיליון שקל. בכוונתו להכפיל את מספר בתי הקפה של קופיקס ברוסיה לכ־250 סניפים, לצד הרחבת הפריסה למדינות נוספות. בישראל נערך לוי לשפץ 22 סניפי רשת בתי הקפה של קופיקס בהשקעה כוללת של כ־1.5 מיליון שקל. מדובר בסניפים שננטשו בשנתיים האחרונות על ידי זכיינים לא מרוצים ומאז מופעלים על ידי החברה. לאחר השיפוץ תמכור הרשת את הזיכיון להפעלתם, שעלותו כ־100 אלף שקל לסניף.

 

בחודש מאי הושלמה רכישת השליטה (50.01%) ברשת חנויות הפארם גוד פארם, המפעילה כיום 13 סניפים במרכז הארץ ומוכרת בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא.

 

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב־6.555 מיליון שקל. עלות שכרו של רמי לוי, המכהן כמנכ"ל, הסתכמה בכ־3 מיליון שקל, מתוכם 1.85 מיליון שקל כמענק.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x