$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

משאיות המזון בדרך להסתער על הקניונים

קבוצת הסושיה־פרנג'ליקו תפתח בחודש יוני ארבע משאיות מזון בקניונים של קבוצת עזריאלי ומנהלת במקביל משא ומתן עם אשטרום להצבת דוכנים בנכסיה

אורנה יפת 13:4224.02.19

דוכני המזון שמאפשרים הקמת מסעדה בהשקעה כספית נמוכה יחסית, תופסים תאוצה. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת הסושיה–פרנג'ליקו–פאפא ג'ונס, בבעלות אסף גרינברג ומשה טיילר, משיקה מותג חדש של דוכני מזון שייקרא אוטוeat. הדוכנים ימוצבו במראה של פוד טראקס, אך בניגוד למשאיות המזון הניידות, אוטוeat הן פוד טראקס נייחות. הדוכנים יהיו פרוסים בקניונים ובמרכזי מסחר. ביוני הקרוב צפויים להיפתח ארבע פוד טראקס ראשונות בקניונים מקבוצת עזריאלי: קריית אתא, אאוטלט הרצליה וקניון הנגב בבאר שבע שבו יוקמו שני דוכנים. באוגוסט תוצב פוד טראק נוספת בקניון עזריאלי חיפה. במקביל, מנהלים הבעלים משא ומתן עם קבוצת אשטרום להצבת כמה דוכנים בנכסים שבבעלותה.

 

 

 

"סוג חדש של זכיינות"

 

"אף שהם לא ניידים, ניתן להעביר את הדוכנים בקלות יחסית ממקום למקום, והסיכום שלי עם קבוצת עזריאלי הוא שאם דוכן לא עובד באחד הקניונים, אפשר או לשנות את התוכן (סוג המזון) או להעביר אותו לקניון אחר", אומר טיילר שאחראי על הפעילות החדשה בחברה.

 

הקונספט כולל פוד טראקס בסגנונות קולינריים שונים, בהם מזון איטלקי (פסטה ופיצה), אסייתי (סושי ונודלס מוקפץ), מקסיקני (טורטיות וצ'ילי קונקרנה), יווני (סופלקי וסלט יווני), ישראלי (חומוס, שווארמה וסביח) , ניו־יורקי (המבורגר, נקניקיות, פוטטו וסלט קיסר) ומשאית קפה שתמכור כריכים, מאפים, טוסטים, סלטים, מיצים, תה וקפה. פוד טראק נוספת תמוצב בקונספט של בר ותציע מזון ספרדי, אירופי, מקסיקני ואמריקאי.

 

 

את הקונספט של המשאיות פיתח המרכז לקידום הזכיינות בישראל, והוא גם הגוף שיגייס את הזכיינים למותג החדש. הרעיון שעומד מאחורי המיזם הוא תפעול מהיר וקל של מנות המזון. בכל דוכן יוגשו בין שלוש לארבע מנות שהזכיין יקבל בקיטים סגורים ממפעלים ומספקי מזון, ויידרש להוסיף רטבים ולחמם. המנות יתומחרו בכ־50 שקל, ולימונדה או פחית שתייה יעלו 5 שקלים נוספים. הדוכנים כוללים עמדות דיגיטליות לתשלום בכרטיס אשראי.

 

בין ספקי המזון שעמם חתמה החברה נמנים החברה המרכזית למשקאות שתמכור שתייה קלה; חברת דיפלומט שתספק מוצרי מזון אסייתי, מקסיקני ומוצרים ללא גלוטן שיהיו בחלק מהדוכנים; חברת זוקה יצרנית פסטות; נספרסו שמכונות הקפה עם הפדים מתוצרתה יוצבו בדוכנים; מפעל הבשר גינדי; וחברת לחמא שתספק כריכים ומאפים .

 

"יש פה פנייה חדשנית לסוג חדש של זכיינות שדורש פחות אשראי ופחות תקורות", אומר טיילר. "אני רוצה להגיע ל־200–300 רכבים בתוך שלוש שנים. הקניונים סובלים היום מצמצום שטחי המסחר של רשתות האופנה ומסגירת סניפי הבנקים שפעלו בקניונים, אז הם מחפשים גימיקים. יש עשרות קניונים שמוכנים לשריין מקום לאוטוeat, אבל אני לא רוצה להתחייב לקניונים לפני שיש לי חוזה עם זכיינים".

אסף גרינברג מבעלי הסושיה–פרנג'ליקו אסף גרינברג מבעלי הסושיה–פרנג'ליקו צילום: אוראל כהן

 

 

המודל העסקי כולל השקעה מצד הזכיין של 100–250 אלף שקל, דמי זיכיון של 50 אלף שקל, תמלוגים בגובה 5% ממחזור חודשי של 75 אלף שקל ומעלה ומינימום 5,000 שקל לחודש, והשתתפות עבור פרסום רשתי של 1,000 שקל.

 

"אפשר לעבור מקום"

 

לדברי טיילר, "היתרון הגדול של הקונספט הוא שאם המיקום לא הצליח, מעבירים למקום אחר. עלויות ההקמה נמוכות והתפעול יהיה זול כי הזכיין יקבל את האוכל מוכן ממפעלים ויצטרך רק להרכיב מנות. אנחנו חיים את שוק המסעדנות ובמקום להיות בנקודת איזון של 400 אלף שקל לעסק אפשר להיות בנקודת איזון של 80 אלף שקל. חיפשתי מענה חדשני שייתן מענה לי כרשת ולקניון כבעל השטח. אני משלם לקניונים דמי שכירות של 6,000–10,000 שקל, כאשר על דוכנים שונים משלמים היום בקניונים 20 אלף שקל. אני שם אוטו אחד, ואם זה מצדיק את עצמו, שמים עוד אחד בסגנון שונה".

 

מי שעוד מתכנן קונספט של עגלות מזון בקניונים היא קבוצת המסעדנות פרימרו, בבעלות דוריאן קופיט ופאדי דבאח, שרכשו את רשת הנקניקיות ביירן מרקט ועומדים לפתח אותה עם קונספט זהה של עגלות מזון ממותגות בקניונים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x