$
פרסום ושיווק

סוף תקופה: מגה שינוי מגמה

מכירת מגה לנחום ביתן סימנה לשוק המזון שאפשר לחזור להעלות מחירים

נורית קדוש 08:0210.12.18
כדי להבין איך התהפכה המגמה מהתייעלות, חיסכון והימנעות להעלאות מחירים תכופות בשוק המזון, צריך לחזור לאישור שנתנה רשות ההגבלים לפני שנתיים למכירת רשת מגה שהגיעה לחדלות פירעון לידי נחום ביתן. ההחלטה היוותה איתות לשופרסל, הסמן הימני של שוק המזון, שאפשר לחזור לנשום. ביתן מעולם לא השתתף בקרבות המחירים שאפיינו את השוק, וכניסתו למגה סתמה את הגולל על הסיכוי שתתקיים תחרות מחירים במרכזי הערים.

 

נחום ביתן על רקע מגה נחום ביתן על רקע מגה צילום: יובל חן, שוקה כהן

 

 

עקב בצד אגודל שיפרה שופרסל את הרווחיות בתקופה שבה היתה אמורה זו להישחק בשל עליית שכר המינימום שהוסיפה כ־200 מיליון שקל להוצאותיה השנתיות. השיפור, שנרשם גם בשאר הרשתות, התקיים על חשבון הצרכן. את השיא ראינו כבר בדו"חות שופרסל לסיכום הרבעון השלישי השנה, שבהם זינקה הרווחיות הגולמית בשיעור חד, אף שמדובר היה בתקופת חגי תשרי, שאמורים להיות מאופיינים בהוזלות ומבצעים.

 

החגיגה רק התחילה וצפויה להגיע לשיאה ב־2019, אז ייכנסו לתוקף המחירונים החדשים של ספקים רבים. הקמעונאים והספקים אמרו את דברם, וכעת עברה זכות התגובה לצרכנים. המסקנה מהשנים האחרונות היא שתגובת נגד של צמצום הקניות תבלום את הגל, בעוד קבלה בהכנעה של עליות המחירים תסלול את הדרך לצונאמי של התייקרויות.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x