שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

ראיון כלכליסט

רמי לוי: "המתחרים שלנו לא אוהבים אותנו"

מנכ"ל ובעל השליטה בשיווק השקמה התייחס לצניחת מניית הרשת ב-12% היום בבורסה: "הירידה לא משקפת דבר, גם אחרי דו"חות טובים המניה יכולה לרדת". לדבריו, הוא משווה את הישגי הרשת רק לשופרסל: "אני חלילה לא מזלזל בשאר המתחרים, אבל מסתכל רק על המתחרה הגדולה שלי"

נורית קדוש 20:5128.03.18

"פרסמנו דו"חות טובים מאוד. להבדיל מהמתחרים, הורדנו מחירים ב־5% לפריט ביחס ל־2016, וכתוצאה מזה עלינו במכירות בחנוית זהות ברבעון האחרון", אמר ל"כלכליסט" רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, בהתייחס לדו"ח השנתי ל־2017 שפרסמה היום החברה, ושלאחריו צנחה מניית החברה ב-12%.  

 

הדגל שלך היה תמיד רווחיות תפעולית גבוהה, וברבעון הרביעי היא ירדה מתחת ל־2%. תוספת הסניפים הצדיקה את עצמה?

"הוספנו ב־2017 רק שני סניפים ועלינו ברווח התפעולי. ברבעון הרביעי היתה ירידה כי צמצמנו את הירידה של החנויות הזהות. מבחינתי הדבר המשמעותי הוא שימור יסודות העסק שלי. אנחנו צומחים במכירות, בזמן שאחרים לא".

 

באחרים ‑ הכוונה לשופרסל?

"אני מסתכל רק על המתחרה הגדול שלי (שופרסל ‑ נ"ק). אני חלילה לא מזלזל בשאר המתחרים, אבל הם לא מעניינים אותי. מ־2013 הגדלנו את המחזור ב־2.5, כמעט ללא השקעה והם (שופרסל ‑ נ"ק) נשארו באותו היקף פעילות. אנחנו לוקחים בחשבון שצמיחה והכפלת המחזור וכמות הלקוחות כרוכה בעלויות, אבל בסוף אחרי שמתאזנים מגיעים לרווח תפעולי של 3%‑3.5%".

 

ובינתיים?

"הרשת הגדולה משקיעה מאות מיליונים ואני לא משקיע וצומח, ועושה את זה תוך דאגה לצרכן. אני עוזר לציבור להלחם ביוקר המחיה ולראיה - איפה שאני לא נמצא הסלים יקרים יותר. המאזנים שלנו מעולים, חילקתי דייבדנדים של 800 מיליון שקל מאז הנפקת החברה, ואנחנו מציגים עלייה במכירות, ברווחיות ובחנויות זהות".

 

 

רמי לוי רמי לוי צילום: צביקה טישלר

 

אם הדו"ח טוב כפי שאתה טוען, מדוע המניה צנחה?

"הירידה של המניה לא משקפת דבר. גם אחרי דו"חות טובים המניה יכולה לרדת. זה עניין נקודתי. בגלל שאנחנו מחוללי תחרות, המתחרים שלנו לא אוהבים אותנו".

 

בשבוע הבא תושלם רכישת 20% בקופיקס, מה צפוי בהמשך?

"נשתלט על החברה, נשלים את רכישת יתרת האחוזים ונכנס לניהול העסק ברבעון שלישי".

 

מה היקף פעילות ותכניות לעתיד של המותג הפרטי והאונליין?

"המותג הפרטי כבר הגיע ל־18.5% מהמכירות ובאונליין אנחנו בצמיחה של 46% והפעילות מהווה 5.5%‑6% מהמכירות. אנחנו בוחנים את האפשרות לחזק את האונליין בתוך הערים. הבעיה הכי גדולה באונליין היא בתוך הערים, בגלל עלויות השינוע מסניפים מרוחקים ולכן אנחנו בוחנים הקמת מחסנים לוגיסטים אוטומטיים שיופעלו על ידי רובוטים. השנה יקום המחסן הראשון ובשנים הקרובות עוד 10־15 מחסנים כאלה והמכירות באון ליין לא יבואו על חשבון רצפת המכירה".

 

מה מנוע הצמיחה המרכזי?

השנה שיפרנו עמדה בתחום כרטיסי אשראי מול ישראכרט וההסכם החדש מבטיח לנו מיום החתימה ולמשך 7 שנות ההסכם מינימום 170 מיליון שקל רווח".

 

איך הגעתם למצב שביקורת רשות ניירות ערך מגלה ליקויים ברישום הוצאות?

"לרשות ניירות הערך היתה השגה על האופן שבו רשמנו שכר עובדים בסניפים בהקמה והעניין תוקן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x