פרסום ושיווק

אחרי שלוש שנים: המחירים והמכירות בשוק המזון בעלייה

במחצית הראשונה של השנה נרשמו עליות של 1.3% במכירות ו-0.3% במחירים. בין הגורמים לעלייה: פתיחת שוק הבשר והגבינות לייבוא פטור ממכס בהיקפים גבוהים

נורית קדוש 18:3706.07.17

בתום שלוש שנים של קיפאון, רושם שוק מוצרי הצריכה, הכולל מזון, משקאות, טואלטיקה וניקיון, עלייה של 0.3% במחירים וצמיחה של 1.3% במכירות במחצית הראשונה של השנה, זאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. את העלייה במכירות כפי שעולה מנתוני סטורנקסט הובילה קטגוריית מוצרי המזון שצמחה ב-1.8% כספית, לעומת 1.2% בלבד בפן הכמותי. נתון זה מבליט את עליית המחירים שנרשמה בשוק המזון במחצית הראשונה של השנה.

 

העלייה במחירים כפי שבאה לידי ביטוי במדד המחירים של סטורנקסט, נובעת הן מעליית מחירים "זוחלת" שמבצעות רשתות השיווק, הן מהשקת מוצרים חדשים המאפשרים ליצרניות המזון לגבות עליהם פרמיית מחיר גבוהה, דוגמת יוגורט עתיר חלבון או משקאות חלב ללא סוכר, והן מהתייקרות מוצרים דוגמת טונה, בשל עליית מחיר חומר הגלם.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: חיים צח

 

 

העלייה במכירות המחצית נרשמה למרות ירידה של 2.5% במכירות בחודש יוני, אשר נגרמה בעיקר בשל השינוי בעיתוי חג השבועות השנה ביחס לשנה שעברה.

 

העלייה במכירות באה לידי ביטוי במספר קטגוריות משמעותיות בסל הצריכה. כך לדוגמא, פתיחת שוק הבשר לייבוא פטור ממכס בהיקפים גבוהים, הוביל לעלייה של 3.3% במכירות הקטגוריה. גם הגבינות הקשות והמיוחדות רשמו עלייה של 10.5% במכירות, עם פתיחת השוק לייבוא פטור ממכס. ככל שחלף הזמן מאז אזהרת ארגון הבריאות העולמי מצריכת נקניקים ומוצרי בשר מעובד, חזר הציבור שנטש מוצרים אלו לצרוך אותם, ובמחצית הראשונה נרשמה עלייה של 4.7% במכירת הנקניקים. עם או בלי קשר להגברת המודעות לנזק מצריכת מוצרים עתירי סוכר, רשמה קטגוריית המשקאות המזוהה עם ריבוי סוכר ירידה של 1.8% במכירות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x