פרסום ושיווק

הולכים על הקצה: תנובה נותנת הנחות חריגות רגע לפני כניסת חוק המזון לתוקף

מונופול החלב יעניק הנחות של 25% לרשתות הפרטיות שיצליחו להגדיל את מכירות מוצריו, שחלקם בפיקוח. תנובה: המבצע נועד לעזור לאחר צוק איתן

נורית קדוש 06:5810.09.14

רגע לפני כניסת חוק המזון לתוקף ועל רקע ההאטה בשוק המזון, מגבירים הספקים את המאמצים להגדיל מכירות. תנובה המהווה מונופול בשוק החלב יצאה בימים האחרונים במבצע חריג, שבמסגרתו הקמעונאים יקבלו הנחה עמוקה של 25% על מכירת מוצרי חלב מתוצרתה בכמות שמעבר לזו שהוזמנה על ידה בחודש שעבר.

 

מוצרי חלב בסופרמרקט מוצרי חלב בסופרמרקט צילו: אוראל כהן

 

ההנחה תינתן לרשתות רמי לוי, יינות ביתן, חצי חינם וויקטורי על רכישה של גבינות לבנות, גבינות צהובות, חלב וקוטג'. בענף נטען כי מדובר במבצע, שספק אם מותר למונופול לקיים. "הנחה של 25% על מוצרי חלב שחלקם בפיקוח ולכן אין למתחרים רווחיות שמאפשרת להם להתמודד איתו, עלול לפגוע בצורה קשה בתחרות בענף".

 

המהלך של תנובה יוצא לדרך ימים ספורים אחרי שספקית אחרת, אסם, הציגה בפני הקמעונאים תוכנית עמידה ביעדי מכירות, שבמסגרתה יזכו הקמעונאים בחופשות ביעדים אטרקטיביים בחו"ל, במסכי טלוויזיה ובמחשבי לוח. הפרסים יוענקו על ידי אסם למנהלי סניפים שיעמדו ביעדי המכירות שהוצבו לחודשים אוגוסט וספטמבר. ככל שהסניף ימכור יותר ממוצרי החברה, כך יגדל הפרס.

 

מנכ"ל ויקטורי אייל רביד מנכ"ל ויקטורי אייל רביד צילום: צפריר אביוב

 

רק לפני שבועיים הוגדרו תנובה ואסם על ידי הממונה על הגבלים כ"ספקים גדולים מאוד". משמעות ההגדרה היא שעל שתי החברות יחולו מרב המגבלות והאיסורים בחוק המזון , שייכנס לתוקף ב־1 בינואר 2015, בכל הנוגע למערכת היחסים המסחרית עם הקמעונאים. בין היתר, אוסר החוק החדש על ספקים להעביר לקמעונאים תשלומים בכסף או בשווה כסף.

 

"החוק אמנם לא נכנס לתוקף, אבל כללי המשחק החדשים כבר ברורים לכל הגורמים בענף, ולכן לא סביר שהספקים 'יגנבו סוסים' בפרק הזמן הקצר שנותר", אומר בכיר בשוק המזון ביחס למבצע של אסם.

 

עוד נטען כי עיקר המוצרים שלגביהם חל המבצע הנם מוצרים בפיקוח, ולכן תמוה שביכולתה של תנובה להעניק עליהם הנחה חריגה: "הרווחיות של הקמעונאים על מכירת מוצרים בפיקוח קטנה וחשופה לציבור. המחלבות ובראשן תנובה טוענות כי הרווחיות שלהן במוצרים אלו קטנה, ולכן לא ברור מה מקור המימון למבצע שיש בו לעודד קמעונאים להגדיל מאוד את הכמויות שהם מזמינים, בעיקר מהגבינה הצהובה".

 

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה יצאה במבצע קצר מועד לקראת חגי תשרי ומתוך רצון לעזור לשוק הקמעונאות לאחר סיום מבצע צוק איתן. תנובה מקווה שההטבה הגלומה בפעילות זו תועבר הלאה לציבור הצרכנים". באשר למתן הנחות מטעם מונופול על מוצרי חלב בפיקוח, נמסר מתנובה כי ״תנובה מכירה היטב את הוראות החוק החלות עליה ופועלת לפיהן״.

 

מרשות ההגבלים לא נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x