בלעדי לכלכליסט
גל התייקרויות בענף המזון? משחת השיניים, השמפו והפסטה יעלו לכם יותר
יבואנית המזון שסטוביץ, המייבאת בין היתר את המותגים קולגייט, פלמוליב ופסטה ברילה, עדכנה חלק מרשתות השיווק בהתייקרות מוצריה בשיעור של 5%–7%. בחברה טוענים כי לא מדובר בהעלאת מחירים, אלא רק בהפסקת המבצעים אחרי החגים. ברשתות מוחים: "לא הגיוני שנספוג זאת"
יבואניות המזון חוזרות להעלות מחירים: אחרי דיפלומט, שהודיעה לפני שבועיים על כוונתה לייקר בכ־6% את מחירם של שבעה ממוצריה (ובהם שוקולד טובלרון, מיונז היינץ ועוגיות מילקה), ל"כלכליסט" נודע כי גם יבואנית המזון והטואלטיקה שסטוביץ עדכנה את מחיריה כלפי מעלה. לאחרונה הגישה שסטוביץ, שבבעלות יוני שסטוביץ, לכמה רשתות שיווק גדולות מחירונים חדשים המגלמים עדכון של 5%–7% במחירי מוצריה.
- מחיר המטרה של החלב צפוי לעלות אחרי החגים
- מייסד רשת קפה ב-5 שקלים: "אנו בונים על שיתוף עם הציבור שדפקו אותו"
- פצצת הזמן שמסתתרת בתיק המשכנתא שלכם
לרשת גדולה אחרת ייקרה החברה את כלל מותגי המזון והטואלטיקה ב־5%, למעט קטגוריית הדאודורנטים. בין היתר, עדכנה שסטוביץ עבור הרשת את מותגי שוקולד כרמית, סבון פלמוליב, פסטה ברילה ותה פומפדור.
לטענת גורמים בשסטוביץ, לא מדובר בהעלאת מחירים גורפת מצד החברה, אלא בהפסקת מבצעים שנמשכו בחלק מרשתות השיווק. גורמים בחברה טוענים כי כמה רשתות שהמשיכו על דעת עצמן מבצעים שנתנה החברה באופן זמני, קיבלו מחירון שמשקף את סיום המבצע בלבד.
גורם בחברה אף ציין כי "המחירון הזה נמוך אפילו יותר מהמחירון המקורי של שסטוביץ". ברשתות השיווק שקיבלו את המחירונים דוחים את הטענה. "לא מדובר במוצרים שנמכרו במבצע, אלא במוצרים שנמכרו במחירים רגילים", אמר אחד הקמעונאים. "ההוזלות של שסטוביץ היו בכלל בתחילת השנה. מלבד זאת, מה פתאום שאני אמשיך מבצע על חשבוני, כשהחברה הפסיקה אותו? הרי לא הגיוני שאספוג את עליית המחיר".
קמעונאי אחר טוען כי "שסטוביץ החליטה לרכוב על עליית המחיר שביצעה דיפלומט, ועכשיו היא מיישרת קו בין רשתות השיווק - מי ששילם לה פחות היא מעלה לו מחירים, ומי ששילם יותר היא מורידה לו". אף שבחברה הודיעו לרשתות כבר לפני כמה שבועות כי העדכון ייכנס לתוקף ב־1 באוקטובר, לא כל הרשתות אישרו את העדכון. לדברי אחד הקמעונאים, "אני לא אישרתי להם את העלייה ואפילו אמרתי להם שהם יכולים לא לספק לי את המוצרים".
שסטוביץ היא אחת החברות המובילות בתחומי יבוא, שיווק והפצה של מוצרי צריכה. החברה מדורגת במקום ה־12 מבין הספקים המובילים בארץ, עם נתח שוק כספי של 1.5% מהשוק.
משסטוביץ נמסר בתגובה: "שסטוביץ אינה מעלה מחירים ואינה מנהלת את קשריה עם הקמעונאים מעל דפי העיתון".