הכובע הכפול של מוזי ורטהיים
מדד סטור נקסט מעלה את השאלה האם קיומו יעזור לחברות המזון "לנהל" טוב יותר את המחאה הבאה
מדד המחירים של סטור נקסט בא לשרת את ספקי המוצרים בסופר, חלקם (החברה המרכזית למשקאות בבעלות מוזי ורטהיים) גם שותפים בבעלות על סטור נקסט. המדד נולד בעצם ממצוקה של הגופים האלה, שנאלצו להתמודד עם כותרות זועקות בעיתון על כל עליית מחירים.
כשהציגה סטור נקסט את המדד
אם ניתן לכלים כמו מדד זה לטשטש את הכאב הצרכני שאנו חשים בסופר, לא מוצדק מאקרו־כלכלית ככל שיהיה, הרווח יהיה כולו של חברות המזון, וההפסד יהיה כולו של הצרכנים.