$
פרסום ושיווק

"השנה יש פחות מבצעים על מוצרי חלב כתוצאה מהמחסור בשנה שעברה"

מנכ"ל מחלבות יטבתה אומר כי הכניסה המסיבית של החברה לשוק החלב בשקיות בשנה האחרונה, הגדילה את מחזור המכירות שלה ב-40 מיליון שקל

אורנה יפת 15:3017.05.11

"מאז שהשקנו את שקיות החלב המועשר לפני כשנה, גדל מחזור המכירות של יטבתה בתחום החלב ב-40 מיליון שקל - עלייה של 25% לעומת שנה קודמת". כך אמר רם סרוגו, מנכ"ל מחלבת יטבתה מקבוצת שטראוס. מחזור המכירות של המחלבה בקטגוריית החלב עמד בשנה האחרונה על 197 מיליון שקל.

 

שוק

החלב הניגר מגלגל 1.4 מיליארד שקל, מתוכו סגמנט השקית מהווה 500 מיליון שקל. לדברי סרוגו, עד השנה האחרונה שיווקה יטבתה שקיות חלב באופן מינורי במספר מוגבל של נקודות מכירה, אך המהלך של כניסה מסיבית לשוק והרחבת ההפצה של השקיות "הביאו לגידול של נתח השוק של המחלבה בחלב, בעיקר על חשבון תנובה".

  

לדברי רונית ברמן, מנהלת השיווק, בשנת 2010 עשו המחלבות פחות מבצעים לעומת השנה הקודמת כתוצאה ממשבר החלב שפקד אותן. "השוק הרבה יותר רגוע מבחינת מבצעים. המחצית השנייה של שנת 2010 היתה קשה בגלל המחסור בחלב וכולם נפגעו ממנו, והמחלבות לא יכלו להמשיך לבצע מבצעים. את שנת 2011 התחלנו עם מינון הרבה יותר נמוך של מבצעים אל מול שנה קודמת".

  

בקיץ הקרוב תשקיע יטבתה 13 מיליון שקל בחדשנות וכניסה לקטגוריות נוספות. בסוף יוני תיכנס לקטגוריית משקאות הקפה למבוגרים, המבוססים על חלב טרי. הכניסה לקטגוריה החדשה תעשה בהשקעה כספית של 5 מיליון שקל. המוצר יתחרה במשקה הקפה בפחיות, אילי, שקוקה קולה מייבאת, וכן במאסטר קפה שמייבאת אדיר סחר. בנבדל מהמוצרים המשווקים כיום בשוק, המבוססים על אבקת חלב ובעלי אורח חיי מדף ארוך יותר, המוצר של יטבתה מבוסס על חלב טרי. המוצר יושק בטעמים מקיאטו, לאטה וקפוצ'ינו.

  

במקביל, מרחיבה יטבתה את פורטפוליו המוצרים לבני נוער ומשיקה אייס שוקו – משקה שוקו במרקם סורבה, המיועד לצריכה כאשר הוא קפוא. במהלך תשקיע יטבתה 8 מיליון שקל והוא ילווה בפעילות שיווקית ובקמפיין טלוויזיה עם הפרזנטור הוותיק של המותג, מיכאל הנגבי. היעד המכירתי של אייס שוקו לשנה הראשונה עומד על 15 מיליון שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x