$
פרסום ושיווק

מנכ"ל סונול: "שוק חנויות הנוחות לא הצליח לייצר נאמנות"

ניר גלילי בכנס השיווק הדינמי: "באירופה 30% ממכירות תחנות הדלק הן דלק והשאר קמעונאות. אצלנו זה 90% דלק. הבעיה היא חינוך השוק"

גיל קליאן 11:2624.03.11

"45% מהמכירות של חנויות הנוחות בארץ זה סיגריות. אנשים באים לקנות את זה כי זה מה שהם צריכים. צריך להקטין את הנתח הזה. שוק חנויות הנוחות הוא שוק של קומודיטי שלא הצליח לייצר נאמנות. אנשים עוצרים כי זה קרוב או כי הם רגילים - ולא כי הם מאמינים שייקבלו ערך מוסף קמעונאי", כך

סיכם ניר גלילי, מנכ"ל סונול, את מצבן של חנויות הנוחות בתחנות הדלק. גלילי דיבר בכנס השיווק הדינמי שנערך היום ברמת גן.

 

"באירופה 30% ממכירות תחנות הדלק הן דלק והשאר קמעונאות. אצלנו זה 90% דלק, והכוונה היא לשנות את המשקל. יש דלק וחוץ מדלק כמעט אין כלום. המגמה של קמעונאות בתחנות דלק תלך ותגבר, רכישות בדרך הביתה, במקומות מפגש עם אנשים. יש יותר כלי רכב על הכביש, כמות כלי הרכב למשפחה הולכת וגדלה יש מגמה לצאת מהערים - הנדל"ן בערים נורא יקר וקשה להקים שם בתי קפה למשל, כאשר מחוץ לערים אפשר להקים מתחמים קמעונאיים בעלויות נמוכות ובנגישות קלה.

 

"הבעיה היא חינוך השוק. אנחנו לא רגילים לקנות דברים בדרך הביתה על הכביש והיום רוב הקניות בתחנות הדלק הן קניות אימפולס לא מתוכננות. לא לחם לא קוסמטיקה לא אלקטרוניקה - מה שהוא צריך באותו רגע. בעתיד נראה בתחנות הדלק פארמה, מזון ואלקטרוניקה. הצורך המתחמים האלה הולך וגדל לא רק בגלל העלויות, אלא כי הצרכנים רוצים נגישות יותר גבוהה ויותר מהירה לנקודות מפגש שלהם ולקנייה קבועה בדרך".

 

לדברי גלילי, "אנשים לא מודעים למותגים של חנויות נוחות. הרבה לא מבדילים בין החנויות השונות, ומי שייכנס ויבדל את עצמו הוא זה שיוביל את השוק בשנים הקרובות. הפוטנציאל להעביר את אלה שאין להם הרגלים קבועים ולא מזוהים עם שום מותג - להעביר אותם אלינו - זה פוטנציאל גבוה מאוד וזה הולך להיות מנוצל עכשיו. מי שלא ינצל את עכשיו יפסיד. אנחנו בשלים היום לעשות את מה שכבר עשו באירופה וארה"ב. השוק כיום בצמיחה איטית ולדעתי ייתן קפיצה בשנתיים הקרובות".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x