$
פרסום ושיווק

הפרסומת לנוזל כלים Fairy נבחרה כפרסומת הסקסיסטית של 2009

זאת משום שלדעת צוות השופטים היא מקדמת דימוי סקסיסטי מיושן שבו כל מהותה של האישה הוא לשרת את הגברים

מיכל תוסייה כהן 18:0003.03.10

הפרסומת לנוזל כלים Fairy, שנוצרה במשרד הפרסום אדלר חומסקי&ורשבסקי, נבחרה כפרסומת הסקסיסטית של 2009 בקמפיין השנתי נגד פרסום סקסיסטי של ארגון "ויצו" לרגל יום האישה הבינלאומי. שאר הפרסומות שנבחרו בתור הסקסיסטיות ביותר הן פרסומות לדאודורנט AXE, לבירה גולדסטאר, לגלולות פוסטינור למניעת הריון ומטבחי DO IT.

 

בפרסומת לנוזל הכלים של Fairy שנבחרה במקום הראשון והמפוקפק כפרסומת הסקסיסטית ביותר רואים סצנה של ארוחה משפחתית. בסופה של הארוחה כלתה של בעלת הבית מסרבת לשטוף את הכלים ולבסוף נעתרת לשכנועיו של גברי בנאי, אל מול עיניהם המשתאות של כל בני המשפחה.

 


 

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, אמרה כי הפרסומת נבחרה למקום הראשון משום שצוות השופטים חשב שהיא מקדמת דימוי סקסיסטי מיושן שבו כל מהותה של האישה הוא לשרת את הגברים. בסיומה של ארוחה משפחתית, כאשר עולה השאלה מדוע על האישה המבוגרת להדיח את הכלים, מבטי כולם מופנים אל הכלה הצעירה. כמו אומרים, משעה שהצטרפת למשפחה עלייך לתפוס את תפקיד המבשלת והמנקה. הגברים בסצנה אינם מעלים על דעתם לקחת חלק במלאכה.

 

"התמונה האחרונה כמו עושה את הגלולה למרה במיוחד כאשר מאחורי הכלה הממושמעת עומדים כל הנוכחים וצופים בה, צופים כיצד המחאה שלה הושתקה מיד וללא עוררין. היא עוטה פנים מחויכות כאילו היא נהנית מן ההשפלה הפומבית והקהל הצופה בה מרוצה מהצבת המשמעת החברתית המפלה נשים, שהצליחה גם הפעם".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x