$
פרסום ושיווק

דן אנד ברדסטריט: 25% מהגלידריות בישראל נמצאות בסכנת סגירה

מכירות הגלידות בישראל השנה יגיעו לכמיליארד שקל. על פי הכלכלנים, בעשור האחרון גדלו מכירות הגלידה בישראל בכ-420%. שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף בשנים האחרונות עמדו על 4%-6%

אורנה יפת 12:1824.06.09

כל גלידריה רביעית נמצאת בסיכון גבוה (25% מהגלידריות נמצאות ברמת סיכון גבוהה), וזאת בשל העובדה שכתוצאה מהמיתון הכלכלי נסגרו בתי קפה ומסעדות וזה כשלעצמו פגע בצריכה. כך עולה מנתוני חברת דן אנד ברדסטריט. למרות שהקמעונאים בענף הגלידות נמצאים בסיכון גבוה, בתחום ייצור הגלידות

הסיכון יחסית נמוך ביחס לממוצע הכללי במשק (העומד על 15.2%). יחד עם זאת, בתחום הקמעונאי הסיכון העסקי גבוה יחסית.

 

מכירות הגלידות בישראל בשנת 2009 יגיעו לכמיליארד שקל. מדובר בירידה קלה במכירות לעומת השנה שעברה. שיעורי הצמיחה הממוצעים בענף הגלידות בשנים האחרונות עמדו על 4%-6%.

 

גורמים בענף טוענים, כי למיתון במשק תהיה השפעה על שוק הגלידות, שתבוא לידי ביטוי בכך שהצרכן הישראלי יצמצם את הביקושים למותגים יוקרתיים ויגדיל צריכה של גלידות פשוטות יותר.

 

חברת שטראוס, שיוניליוור העולמית שותפה בחברה הגלידות עימה, היא היצרנית הגדולה בשוק הישראלי, והיא מייצרת כמחצית מכלל הגלידות הנמכרות בישראל. השחקנית השנייה בגודלה היא נסטלה, המייצרת כשליש מכלל הגלידות. חברת פלדמן היא השחקנית השלישית ובנוסף, משחקים בשוק יצרנים ויבואנים קטנים.

 

לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, שליש ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות ברשתות השיווק ומחצית מסך המכירות מתבצעות ב"שוק האימפולס" - הכולל גלידריות, פיצוציות, קיוסקים ומזנונים בבריכות. יתר המכירות מתבצעות בבתי קפה ומסעדות.

 

לפי הערכות החברה, שוק הגלידות בישראל מעסיק כ-8,000 עובדים בתחום הייצור ועוד 4,000 בגלידריות שונות. על פי הכלכלנים, בעשור האחרון גדלו מכירות הגלידה בישראל בכ-420%. "רק בקיץ אוכלים בישראל בממוצע כ-20 מיליון ליטרים של גלידה. הישראלי צורך בממוצע כ-8 ליטרים גלידה בשנה, לעומת האירופאי שצורך כ-15 ליטר בשנה. האמריקאים נחשבים לצרכני הגלידה הגדולים ביותר - עם צריכה שנתית ממוצעת של 20 ליטר גלידה לנפש".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x