$
על הגריל

המלחמה הקרה: Tide מעודדת חיסכון בצריכת החשמל

במקום לנסות ולטעון שסבון הכביסה שלה לא מזיק לסביבה, באה פרוקטר אנד גמבל ותוקפת את הנושא הסביבתי מכיוון חדש ויצירתי: הסדרה החדשה של Tide מסירה כתמים גם בשטיפה של מים קרים

חגי לוי 10:0603.09.08

"אם כל תושבי ניו יורק היו מכבסים את הבגדים שלהם במים קרים רק יום אחד בשנה, העיר כולה היתה חוסכת 5.7 מיליון קילו־ואט - מספיק כדי להאיר את מגדל האמפייר לחודש שלם", מבטיחה המודעה שלפנינו.

מגדל האמפייר של Tide מגדל האמפייר של Tide

המסרים הפרסומיים שאנחנו רגילים לשמוע מצד יצרני אבקות ותכשירי כביסה הם מאוד שבלוניים: רובם מכריזים מלחמה על הכתמים, ומתרכזים בלהדגים, פעם אחר פעם, איך הגרביים יוצאים לבנים יותר במבחן השוואתי מבוים מול אבקה מתחרה שאת שמה אף פעם לא חושפים. עייפנו כבר מהבטחות מסוג זה.

 

בשנתיים האחרונות נצפתה תזוזה בקטגוריית תכשירי הניקוי לכיוון של אחריות סביבתית. ברוח הירוקה שפקדה את מרבית עולם הצרכנות, כמה יצרנים השיקו סדרות מוצרי ניקיון ידידותיים לסביבה, נטולי כימיקלים שמזהמים מי תהום ומקורות מים אחרים. הבעיה העיקרית בסיפור הזה היא שמרבית חומרי הניקוי עדיין מכילים רכיבים כימיים רעילים, וקשה למצוא להם תחליף זול ופרקטי.

 

במקום לנסות להכשיר את השרץ ולטעון שסבון הכביסה שלה לא מזיק לסביבה, באה פרוקטר אנד גמבל, ענקית מוצרי הצריכה שעומדת מאחורי שלל מותגים, ותוקפת את הנושא הסביבתי מכיוון חדש ויצירתי: הסדרה החדשה של Tide מסירה כתמים גם בשטיפה של מים קרים. התוצאה: חיסכון בצריכת החשמל שנדרש כדי להרתיח את המים של מכונת הכביסה עם סבון רגיל. הביצוע הקריאייטיבי של המודעה עושה שימוש חכם במוטיב ה"ביחד" שמלווה את מרבית הקמפיינים לשמירה על הסביבה. אתה ואני נעשה שינוי קטן, יחד נציל את העולם.

 

המודעה הזו היא חלק מקמפיין פרינט שמאחוריו עומד משרד הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י בניו יורק. מודעות אחרות בסדרה כוללים תמונה של ספינת תענוגות עשויה מבקבוקי Tide ("אם כל תושבי לוס אנג'לס יעברו לשטיפה קרה, אפשר יהיה לחסוך מספיק חשמל להניע את הספינה הזו עד הוואי") ותמונה של מגרש בייסבול בה נכתב שאם תושבי שיקגו יעברו למים קרים אפשר יהיה להאיר את אצטדיון ריגלי המפורסם למשך חודש שלם.

 

המותג: TIDE. המדינה: ארה"ב. המשרד: סאצ'י אנד סאצ'י, ניו יורק

בטל שלח
    לכל התגובות
    x