סגור
חנן מור שדה דב
חנן מור ברקע שדה דב (צילומים: עופר צור אוראל כהן)

בית המשפט אישר את הסדר החוב בחנן מור

שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א חגי ברנר קבע כי המחזיקים בסדרה י"ב יקבלו את תוספות הריבית שדרשו, וכן אפשרות להגיש תביעה נגד צדדים שלישיים 

הסדר החוב של חנן מור אושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בין היתר קבע השופט חגי ברנר קיבל החלטה שמורה למנהל ההסדר אהוד גינדס לפצות את סידרה י"ב בתוספות הריבית שדרשו.
עוד קבע השופט כי המחזיקים בסדרה יוכלו לפנות לבית המשפט בדרישה שיאפשר להם לתבוע צדדים שלישיים, בניגוד למה שמציע ההסדר.
הפיצוי למחזיקים בסידרה י"ב המיוצגים בידי עו"ד אמיר פלמר יהיה של עד 0.5% תוספת, לפי ההפרות של אמות המידה הפיננסיות של החברה. מדובר בסכום המוערך ב-200 אלף שקל בלבד שכן זו הסדרה הקטנה של 42.3 מיליון שקל. דרישות אחרות של הסדרה נידחו.
גיבוש ההסדר ואישורו לקחת כחצי שנה בלבד, כך שמדובר באחד מהסדרי החוב המהירים שנעשו בשוק ההון המקומי. הצדדים להסדר לא התנגדו לבקשה לאישורו, למעט מחזיקי האג"ח בסדרה י"ב.
לחברה חוב של כ-2.6 מיליארד שקל לנושים פיננסיים; חוב בגין ערבויות חוק מכר בסכום העולה על מיליארד שקל; חוב למחזיקי אג"ח בסכום העולה על 640 מיליון שקל.
עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרוייקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור באור ים, חריש ומודיעין - מהלך שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים, לרבות פירעון מלא של החוב למחזיקי אג"ח י"ב; שימור הפעילות של הנכסים המניבים בערים חריש ומודיעין תוךפירעון מלא של החוב למחזיקי האג"ח של סדרות ט' וכן ט"ו בתנאי ריבית ופדיון מוקדם משופרים
עוד כוללת ההצעה הפחתת מינוף של הקבוצה באמצעות מכירת מקרקעין ביישובים נס ציונה, חיפה, רמת אפעל ובאר יעקב, מכירה שחלקה כבר בוצע באישור בית המשפט; וכן מימוש זכויות של החברות הבנות בתל השומר, בגבעתיים ובשדה דב (שהחוב לנושיו נאמד ב-1.3 מיליארד שקל, וההליכים שנקטו הנושים בגינו היו הזרז לפתיחת ההליך של הסדר החוב). חובות העבר ייומרו בחלקם למניות של החברה החדשה שלה יהיה הון עצמי של כ-200-250 מיליון שקל.
סיכויי ההצלחה של ההצעה להסדר חוב לא נראו גבוהים בתחילת הדרך עקב היקף החובות הגבוה, השוני בין חברות הקבוצה, האינטרסים המנוגדים של הנושים, פיזור הנכסים בין חברות הקבוצה, ריבוי חריג של נושים פיננסיים והתנגדות נחרצת של חלק מהנושים המובטחים.
מנהל ההסדר גינדס יחד עם מנהל העסקים הראשי דודו זבידה, הצליחו לאחר מאמץ ממושך ודין ודברים סבוך ומורכב עם נושי ההסדר, שידע עליות ומורדות, לגבש הצעת הסדר שזכתה לתמיכה כמעט מקיר לקיר, כשבשלב הסופי התנגדה לה רק סדרה א"ח הקטנה ביותר.