סגור

עלייה חדה בשקל, הדולר נופל ל-3.57 שקלים; נסיגה בפאונד לאחר נתוני האינפלציה

היורו אף הוא נחתך בחדות ונסחר תמורת 4.01 שקלים; קצב האינפלציה בבריטניה ירד ביוני ל-7.9%, נמוך מהתחזיות - הפאונד מגיב בירידה של 1% לרמה של 1.29 דולר

השקל עולה בחדות לאחר ערב ירוק בוול סטריט: הדולר נופל ל-3.57 שקלים, היורו צולל ל-4.01 שקלים. הפאונד נחתך בחדות ל-4.61 שקלים (המטבע הבריטי נסוג בעיקר בגלל נתוני האינפלציה בבריטניה).
ההתאמה הרווחת בין עליות בוול סטריט להתחזקות השקל נובעת מכך שהגופים המוסדיים קובעים מראש את יחס המט"ח בתיק ההשקעות. לפיכך עליות בוול סטריט משנות את היחס לטובת הדולר, וכדי לאזן אותו קונים המוסדיים שקלים.
בשווקים הבינלאומיים, לאחר נתוני האינפלציה המפתיעים לטובה בבריטניה, הפאונד נחלש ב-1% ונסחר ב-1.29 דולר. זאת על בסיס ההערכה בשוק שהנתון המעודד יגרום לבנק האנגלי למתן את קצב ההידוק המוניטרי שלו (מדיניות מרחיבה על פי רוב מחזקת את המטבע המקומי). היורו יציב, נסחר ב-1.122 דולר.
האינפלציה בבריטניה עמדה בחודש יוני על 7.9% בקצב שנתי, הרמה הנמוכה ביותר זה 16 חודשים (מאז מרץ 2022). הנתון נמוך מתחזיות הכלכלנים שעמדו על 8.2%, בהמשך למדד מחירים של 8.7% בחודש מאי.
בחישוב חודשי, מדד המחירים לצרכן של בריטניה עלה ביוני ב-0.1%, גם כאן נמוך מהתחזיות שעמדו על פלוס 0.4%, לאחר עלייה חודשית של 0.3% במאי.
גם נתוני האינפלציה באירופה פורסמו היום, ובמקרה זה הנתונים היו בהתאם לתחזיות - של הכלכלנים ושל הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד. מדד המחירים לצרכן עמד ביולי על 5.5% בקצב שנתי, בהמשך לנתון של 6.1% במאי. בחישוב חודשי עלה המדד ב-0.3%, גם במקרה זה בדומה לתחזיות.
לאחר פרסום מדד המחירים הבריטי, התחזיות המעודכנות של השוק מעניקות סיכוי של 65% להעלאת ריבית של 25 נקודות בסיס בישיבה הבאה של הבנק האנגלי (בתחילת אוגוסט), מ-5% ל-5.25%. הסיכוי להעלאה חדה יותר של 50 נקודות עומד על 35%. לפני פרסום נתוני האינפלציה היחס היה הפוך - הסיכוי להעלאה של 50 נקודות עמד על 58%, הסיכוי להעלאה של 25 נקודות עמד על 42%.
"הלחצים האינפלציוניים בבריטניה מתמתנים מעט אך נותרים גבוהים. בשלב הנוכחי הציפיות לקראת ההחלטה הבאה של הבנק המרכזי באנגליה (בתחילת אוגוסט) ממשיכות לתמחר הסתברות גבוהה להעלאת ריבית של 0.5%, לכיוון 5.5%", כתב בסקירתו השבועית יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של מזרחי טפחות.