סגור
מטבעות ביטקוין קריפטו
מטבעות ביטקוין (צילום: רויטרס)

מחיר הביטקוין ירד ב-20% מאז השקת קרנות הסל על המטבע

הביטקוין נסחר היום בסביבת 39,700 דולר, מול יותר מ-49 אלף דולר ב-11 בינואר, היום שבו הושקו תשע קרנות הסל הראשונות העוקבות אחר המטבע; חברת היעוץ פאנדסטרט גלובל: "בשבועיים האחרונים הביטקוין מתמודד עם תנאים מאקרו כלכליים מאתגרים יותר, הבאים לידי ביטוי גם בהתחזקות הדולר"

מחיר הביטקוין נפל בקרוב ל-20% מאז 11 בינואר, אז הושקה קרן הסל המחקה הראשונה של מטבע הקריפטו. לפי ההערכות, המשקיעים מגיבים בזהירות יתרה להשפעה הפוטנציאלית של המוצרים החדשים, וממשים אחזקות במטבע עצמו.
הביטקוין טיפס למחיר של 49,021 דולר ביום שבו הושקו לראשונה הקרנות החדשות, כולל אלה שהשיקו גופים מבוססים כמו בלאקרוק ופידליטי. היום (ג') נסחר מטבע הקריפטו בסינגפור במחיר של 39,718 דולר, המשקף צניחה של 19% ממועד השקת הקרנות.
בבלומברג דיווחו כי תשע קרנות ביטקוין חדשות החלו להיסחר בארה"ב ב-11 בינואר לאחר קבלת אישור רשות ני"ע האמריקאית (SEC). סכום של 1.2 מיליארד דולר זרם לקרנות הללו בששת הימים הראשונים לפעילותן.
קרן iShares Bitcoin של בלאקרוק וקרן Wise Origin Bitcoin של פידליטי היו היעד למרבית הזרמות ההון הללו. עם זאת, מקרן GBTC שהומרה לקרן סל נמשכו החוצה באותה תקופה 2.8 מיליארד דולר. המוכרים כללו גם את הנאמנים של בורסת הקריפטו הכושלת FTX, שמכרו את מרבית המניות שלהם בקרן.
"בשבועיים האחרונים הביטקוין מתמודד עם תנאים מאקרו כלכליים מאתגרים יותר, הבאים לידי ביטוי גם בהתחזקות הדולר, ולחץ גובר למכור מצד סוחרים הנפטרים מהפוזיציות שלהם ב-GBTC, וכן מנהלי פשיטת הרגל של FTX שמוכרים נכסים", אמר שון פארל, מחברת הייעוץ Fundstrat Global Advisors.
בשנה שעברה זינק הביטקוין בקרוב ל-160% ורשם ביצועים טובים משל נכסים מסורתיים יותר כמו מניות, זאת על רקע ההערכה כי אישור קרנות הסל המחקות יוביל לאימוץ נרחב יותר של מטבעות הקריפטו בידי משקיעים מוסדיים ופרטיים. על אף העליות הללו, הביטקויון עוד רחוק מהמחיר של כמעט 69 אלף דולר אליו טיפס ב-2021.