סגור
בניין הפניקס
בניין הפניקס. ישראכרט טוענת שהבהירה לאורך כל הדרך שאם חברה מתחרה תגיש הצעה לרכישת ישראכרט - שיתוף הפעולה לא יתגשם (צילום: שרון ענבי )

בלעדי
הפניקס זועמת על ישראכרט: ידעה על עסקת הראל כשחתמה על שת"פ איתנו

חברת הביטוח כועסת על הצעת המכירה שהגישה הראל לישראכרט, ושאם תתקבל לא תאפשר את שיתוף הפעולה שעליו חתמו בשבוע שעבר הפניקס וישראכרט; ישראכרט טוענת שההצעה של הראל נחתה רק אמש על שולחנה; הפניקס: מצפים לקיים את ההסכם ככתבו ולשונו

ההצעה שהעבירה הראל לישרכארט לרכוש אותה ב-2.7 מיליארד שקל, הדהימה את חברת הפניקס, שרק בשבוע שעבר חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם ישראכרט.
בהפניקס יש כעס רב על הנהלת ישרכארט, שהיענותה לעסקת הראל תבטל את שיתוף הפעולה המתוכנן בין הפניקס לישראכרט במתן אשראי צרכני ללקוחות פרטיים.
בהפניקס טוענים שבישרכארט היו מודעים בזמן החתימה על מזכר ההבנות לכוונות של הראל להגיש הצעת רכש כזו. האצבע המאשימה מופנית באופן לא רשמי לתמר יסעור, יו"ר החברה ולמנכ"ל רן עוז.
בישרכארט טוענים לעומת זאת כי לא ניהלו משא ומתן מוקדם עם הראל וכי ההצעה נחתה אתמול (א') בערב על שולחנה של הנהלת ישרכארט.
מהפניקס נמסר כי רק לפני שבוע חתמו ישראכרט והפניקס על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח שאושר בדירקטוריונים של שתי החברות ודווח לבורסה. הפניקס הופתעה מהדיווח על עסקת הראל שלטענתם ברור שהיה ידוע לדירקטוריון ישראכרט מזה זמן. הפניקס מסרה כי היא בוחנת את משמעויות העניין ו"מצפה שההסכם שנחתם עימה ושטרם יבשה הדיו עליו יקוים ככתבו וכלשונו".
בישרכארט טוענים כי המו"מ עם הפניקס מתנהל מזה למעלה מחצי שנה וכי לכל אורך התהליך וגם בהסכם הסופי, סוכם כי במקרה שבו הפניקס תרכוש חברה מתחרה לישרכארט או שמתחרה של הפניקס תרכוש את ישרכארט, ההסכם מבוטל.
בחברת כרטיסי האשראי טוענים כי בחודשיים האחרונים היו גישושים מולם מצד חברות וגופים רבים, כולל הראל, אבל כולם קיבלו תשובה שיש להגיש הצעה קונקרטית ורק אז הדירקטוריון ידון בה.
לפי ישראכרט, ההצעה מהראל הגיעה אתמול בלי אזהרה מוקדמת, ובאותו רגע נקבעה התכנסות דירקטוריון לשעה תשע בערב כדי לדון בה. בישרכארט טוענים כי ההסכם עם הפניקס נחתם משום שהוא מהותי מאד לחברה, אך לצד זאת מדגישים כי לשני הצדדים היה ברור שאפשרות של רכישה של החברה היא באוויר.
בהתאם לשיתוף הפעולה המתוכנן בין הפניקס לישראכרט, לקוחות חברת הביטוח אשר ירצו לבקש אשראי מהחברה יעברו תהליך חיתום של ישראכרט, שגם תעניק את שירותי התפעול.