סגור
חנות של פרטנר
חנות של פרטנר (יאיר שגיא)

מספר מנויי האינטרנט של פרטנר עלה ב-11% ב-2022 - ל-415 אלף

חברת התקשורת סיכמה את השנה החולפת עם צמיחה של 3% בהכנסות ל-3.5 מיליארד שקל; בשורה התחתונה עברה פרטנר להפסד של 100 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 115 מיליון שקל ב-2021, בשל ירידת ערך במותג 012 סמייל

ירידה בהכנסות ממכירות ציוד קיזזה חלקית את הצמיחה בפעילות הסיבים והסלולר, ופרטנר סיימה את 2022 עם עלייה של 3% בהכנסות ל-3.5 מיליארד שקל, כך לפי הדוח השנתי שפרסמה הבוקר (ג') חברת התקשורת.
בשורה התחתונה, החברה עברה להפסד של 100 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 115 מיליון ב-2021, אבל מדובר באנומליה חד פעמית שנגרמה כתוצאה מירידת ערך של 300 מיליון שקל עקב ירידה במוניטין של המותג 012 סמייל. בנטרול מחיקה זו, הייתה פרטנר רושמת רווח של 170 מיליון שקל. ההפסד התפעולי עמד על 6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 163 מיליון שקל ב-2021.
בחלוקה לפי תחומי פעילות, הכנסות פרטנר משירותים רשמו עלייה של 7% ועמדו ב-2022 על 2.8 מיליארד שקל. הצמיחה היא בעיקר תוצאה של הכנסות משירותי רומינג ומגידול בפעילות הסיבים. ההכנסות ממכירת ציוד, מנגד, ירדו ב-13% ועמדו על 634 מיליון שקל.
מספר מנויי הסלולר של החברה עמד בסוף 2022 על 2.74 מיליון, ירידה של 9.2% לעומת סוף 2021. לדברי החברה הירידה היא תוצאה של שינוי שיטת ספירת המנויים והחלטה על מחיקה יזומה של 283 אלף מנויים, מהספירה הורדו סימים שנועדו לשימוש במכונות, למשל שערים חשמליים, וכן מנויי פריפייד שלא ייצרו הכנסות במשך שלושה חודשים (קודם לכן נגרעו רק מנויים שלא יצרו הכנסות במשך חצי שנה). ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עלתה ב-6.3% ל-51 שקל.
מספר מנויי האיטנרנט של החברה עלה ב-11% ל-415 אלף, בעיקר הודות לצמיחה של 35.4% במספר המנויים בסיבים, שעמד על 278 אלף. פעילות הטלוויזיה של החברה המשיכה לקמול עם ירידה של 2.7% במספר המנויים ל-220 אלף.
ברבעון הרביעי לבדו רשמה פרטנר עלייה של 1% בהכנסות ל-859 מיליון שקל, כאשר ההכנסות ממכירות ציוד ירדו ב-13% ל-154 מיליון שקל וההכנסות משירותים עלו ב-4% ל-705 מיליון שקל. מרווח נקי של 56 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2021 עברה פרטנר להפסד נקי של 303 מיליון שקל.