סגור

עוד נסיגה בשקל - הדולר ב-3.12 שקלים, היורו ב-3.51

השקל ממשיך במגמת הירידה של ההימים האחרונים - המטבע האמריקאי מתחזק ב-0.5%, היורו עולה בשיעור דומה; מזרחי טפחות: "אם המשבר באירופה יחריף, תפקידו של הדולר כחוף מבטחים עשוי לחזור"

השקל מאבד גובה (ג') בשוק המט"ח המקומי. הדולר מטפס ב-0.5% לרמה של 3.12 שקלים, היורו עולה ב-0.6% לסביבת 3.51 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים מטפס היורו ב-0.2% אל מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ברמה של 1.125 דולר ליורו.
1 צפייה בגלריה
דולר יורו מטבעות שטרות כסף
דולר יורו מטבעות שטרות כסף
שטרות דולר ויורו
(צילום: רויטרס)
"בשלושת הימים האחרונים נבלמה ירידת הדולר, ונכון לשקל מבחן רציני האם תיסופו החד יתחדש, או שהפיחות הטרי יימשך", כתב הבוקר רונן מנחם, הכלכלן הראשי בבנק מזרחי טפחות.
"בהודעת הריבית אתמול הודגש, לגבי תיסוף השקל, כי רף 30 מיליארד דולר של תוכנית רכישות הדולרים, שהגיעה לסיומה, אינו רף עליון וכי בנק ישראל ימשיך לפעול בהתאם למצב המשק. נגיד בנק ישראל עצמו התבטא באורח דומה לאחרונה".
מנחם מונה בין הגורמים להתחזקות הדולר בשוק הבינלאומי את בחירתו של ג'רום פאוול לכהונה שנייה בתפקיד יו"ר הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב. המשך כהונתו של פאוול "עשוי לאותת על ריביות גבוהות יותר מאשר במקרה של המועמדת האחרת, בריינרד, הנחשבת יונית יותר (אם כי תמונה לסגניתו). לכך נוסיף התבטאויות של מספר בכירים בפד בעד האצת הטפרינג (המתווה להפחתת רכישות אג"ח) ובסופו של דבר הקדמת העלאת הריבית".
עוד מתייחס מנחם לגל התחלואה הנוכחי של מגפת הקורונה באירופה, שמערער על הסנטימנט של משקי הבית והחברות. "אם המשבר ביבשת (ובמקומות נוספים בעולם, כולל סין) יחריף, תפקידו של הדולר כמטבע חוף מבטחים עשוי לחזור".
רונן הוסיף כי "שוק המט"ח נתון כיום לכוחות כבדי משקל הפועלים בכיוונים מנוגדים, אך להערכתי לא מן הנמנע כי פיחותו הקל של השקל כנגד הדולר יימשך".