סגור
ניל קשקרי נשיא שלוחת ה פדרל ריזרב של מיניאפוליס
ניל קשקרי נשיא הפד של מיניאפוליס (EPA)

בכיר בפד על הנפילות בוול סטריט: "אני שמח על כך, המשקיעים לוקחים אותנו ברצינות"

הראלי בוול סטריט אחרי העלאת הריבית האחרונה ביולי לא נשא חן בעיני נשיא הבנק המרכזי של מיניאפוליס, ניל קשקרי; אך נאום יו"ר הפד פאוול בשישי בעד המשך העלאות הריבית החדות טרף את הקלפים, ומאז וול סטריט בנסיגה חדה; קשקרי: "אנשים מבינים כעת את כוונותינו להוריד את האינפלציה ליעד של 2%"

נשיא הבנק הפדרלי של מיניאפוליס, ניל קשקרי, אמר הלילה שהוא חש שהירידות החדות בוול סטריט לאחרונה בעקבות נאומו הניצי של יו"ר הפד ג'רום פאוול בשישי, מראות כי המשקיעים מבינים עתה שהבנק המרכזי רציני בכוונותיו להוריד את האינפלציה.
"שמחתי לראות איך קיבלו בבורסות ניו יורק את נאום פאוול בג'קסון הול", אמר קשקרי בפודקאסט של אתר בלומברג. "אנשים מבינים כעת את רצינות כוונותינו להוריד את האינפלציה ליעד של הבנק על 2%", הוסיף.
שלושת המדדים המובילים של בורסות ניו יורק נחתכו בשישי ביותר מ-3% (כשנאסד"ק נופל ב-3.9%) בעקבות נאומו החריף של פאוול בכנס הנגידים העולמי.
פאוול הצהיר כי הפד ימשיך להעלות בחדות את הריבית וישתמש "בכל הכלים שברשותו" על מנת להילחם באינפלציה, כולל במחיר של האטת הצמיחה במשק ופגיעה בתעסוקה, וכאמור באמצעות העלאות ריבית אגרסיביות. קרי, פאוול הגביר את החשש במשק למיתון.
"בהחלט לא אהבתי שהשוק היה בראלי (עליות) אחרי הפגישה האחרונה של ועדת השוק הפתוח שהחליטה על העלאת הריבית האחרונה ב-26-27 ביולי (הפד הקפיץ את הריבית בפעם השניה ברצף ב-0.75% ל-2.5%)", כך אמר קשקרי בפודקאסט.
באותה פגישה בסוף יולי של בכירי הבנק אמר פאוול כי הפד יתחיל בשלב מסוים להאט את קצב העלאות הריבית (ובכך גרם למשקיעים להבין כי הפד פחות אגריסיבי במדיניותו מול האינפלציה), נקודה שהוא אף חזר עליה בשישי, למרות הנאום הניצי בו אמר כי ההעלאות הריבית החדות "יגרמו לכאב" למשקי הבית ולבתי עסק.